مدیرعامل پتروشیمی بوشهر خبر داد:

شتاب در ساخت طرح پتروشیمی بوشهر

شتاب در ساخت طرح پتروشیمی بوشهر
(سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵) ۰۹:۵۲

طرح پتروشیمی بوشهر در صورت تامین تامین منابع مالی و نیز تجهیزات مورد نیاز تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل طرح پتروشیمی بوشهر در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: فاز نخست این طرح  با شتاب مطلوبی در حال ساخت است و خرید و نصب تجهیزات آن در حال انجام است.

غلامرضا مستجاب الدعوه افزود: پیشرفت کلی فاز نخست این طرح پتروشیمی بیش از 60 درصد است و مراحل تکمیل واحدهای شیمی سازی در دستور کار قرار دارد و بخش های متانول و یوتیلیتی مربوط به این فاز است.

وی ادامه داد: فاز دوم پتروشیمی بوشهر که به تولید پلی اتیلن و الفین و ام ای جی مربوط است در حال انجام فرآیندهای مهندسی است که بزودی نهائی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی بوشهر، فاز دوم اجرای این پروژه درمجموع10 درصد پیشرفت داشته است و در حال حاضر خرید تجهیزات آن آغاز شده است.

مستجاب الدعوه گفت: فاز سوم این طرح پتروشیمی نیز در مرحله انتخاب دانش فنی و عقد قرارداد است و فاز سوم پتروشیمی بوشهر به تولید اسید استیک و ونیل استات مونومر اختصاص خواهد داشت.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر افزود: زمان راه اندازی فاز نخست پروژه پایان سال 95 تعیین شده است و بهره برداری از کل طرح نیز در سال 97 امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: فاینانس 1.9 میلیارد یورویی پروژه ما نیز عملی شده است و در حال استفاده است.

به گزارش نیپنا، این طرح با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برش های سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.

پتروشیمی بوشهر با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

تعداد بازدید : ۶,۰۰۸