صنایع پتروشیمی خلیج فارس برترین شرکت در همایش 100 شرکت برتر ایران شد

صنایع پتروشیمی خلیج فارس برترین شرکت در همایش 100 شرکت برتر ایران شد
(سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴) ۱۸:۵۴

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در هجدهمین همایش ۱۰۰ شرکت برتر IMI ۱۰۰ و نیز ۵۰۰ شرکت برتر و موثر دراقتصاد کشور توانست عنوان برترین شرکت را کسب کند.

به گزارش نیپنا، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در هجدهمین دوره از همایش ۱۰۰ شرکت برتر(IMI۱۰۰  ) درشاخص فروش بیشترین دارایی بیشترین صادرات بالاترین ارزش بازار و بالاترین ارزش افزوده رتبه های اول را بدست آورد.

همچنین شرکت صنایع خلیج فارس برای سومین سال متوالی در همایش IMI۱۰۰ سال ۹۴ ضمن کسب پنج رتبه اول درحوزه های مختلف به عنوان برترین شرکت در میان ۵۰۰ شرکت برترکشور انتخاب و عناوین برترین ها را در حوزه های تخصصی از آن خود کرد.

بر اساس این گزارش ، در هجدهمین دوره همایش IMI۱۰۰ رتبه بندی شرکت ها بر اساس ۲۷ شاخص از جمله : میزان فروش ، سو دآوری و عملکرد ، صادرات ، نقدینگی و بدهی و بازار تعیین می شوند.

گفتنی است پارسال  ۶۱۵ شرکت در سه دسته دولتی، ‌خصوصی و نهادها و موسسات عمومی در همایش IMI۱۰۰ شرکت داشتند که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  حائز رتبه هایممتازی به شرح ذیل شد:

۱-   رتبه اول در شاخص میزان فروش

۲-   رتبه اول در شاخص بالاترین ارزش افزوده

۳-   رتبه اول در شاخص بیشترین سودآوری

۴-   رتبه اول در شاخص بیشترین صادرات

۵-   رتبه اول در شاخص بالاترین ارزش بازار

۶-   رتبه اول در گروه پتروشیمی

 ۷ -   رتبه نهم در شاخص بیشترین دارایی

به گفته مسئولین برگزاری در این رتبه بندی ۵۰۰ شرکت بزرگ ایرانی  با کشورهای دیگر از جمله آمریکا و ترکیه در ابعاد مختلف مقایسه که بر اساس نتایج حاصله؛ فروش اولین شرکت ترکیه ۱.۲ برابر فروش اولین شرکت ایرانی بوده و فروش آمریکا نیز ۳۰ برابر بوده است.

بنا به اظهار مدیر برگزاری همایش یکصد شرکت برتر سال در کشورما گروه اول فرآورده های نفتی با ۲۳ درصد  ، دوم بانک ها و موسسات اعتباری با ۱۹ درصد سوم شرکت ها یا چند رشته صنعتی با ۱۰ در صد هستند اما در کشور ترکیه فرآورده های نفتی با ۱۸.۹ درصد اول ، انرژی با ۹.۷ درصد دوم و خرده فروشی با ۵.۶ درصد سوم هستند .

 

تعداد بازدید : ۲,۲۸۳