معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد:

آمادگی پتروشیمی برای ورود به دوران پسا تحریم با رویکردی جدید

آمادگی پتروشیمی برای ورود به دوران پسا تحریم با رویکردی جدید
(دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴) ۰۹:۵۹

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سازمانی توسعه ای در دوران پسا تحریم با راهبردی جدید در مسیر برنامه ریزی های کلان، سیاست گذاری، رگولاتوری و بسترسازی به عنوان پشتیبان صنعت پتروشیمی فعالیت خواهد کرد.

عباس شعری مقدم معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تدابیر اندیشیده شده آمادگی داریم تا در دوران پسا تحریم به عنوان حامی و پشتیبان از صنعت پتروشیمی ایران  در تمام بخش های این صنعت حمایت کنیم.

وی افزود: براساس ساختار جدید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیاستگذار، حمایتگر، ناظر و تنظیم کننده بازار و صنعت پتروشیمی ایران است و وظیفه دارد با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشخص کند که کدام نقاط از کشور استعداد توسعه صنعت پتروشیمی را دارد و در صورت لزوم در مناطق دور افتاده و محروم با بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی همکاری و سرمایه گذاری کند.

شعری مقدم هدف از توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان را جلوگیری از خام فروشی، تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده دانست و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دوران پساتحریم باید با توجه به امکانات مناسب در ایران به توسعه صنعت پتروشیمی بپردازند.

وی با بیان این که همزمان با تغییر رویکرد فعالیت های شرکت ملی صنایع پتروشیمی این روزها مسئولیت این شرکت در حال ورود به ساختاری جدید و ایفای نقش رگولاتوری است اظهار کرد: ترسیم نقشه راه جدید، توجیه طرح های جدید برای سرمایه گذاران، محرومیت زدایی و تولید محصولات استراتژیک از برنامه های مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که بزودی محقق خواهد شد.

تعداد بازدید : ۲,۲۶۰