کارکنان سرمایه های سازمان هستند

کارکنان سرمایه های سازمان هستند
(سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴) ۱۵:۳۲

نیروهای انسانی سرمایه های ارزشمند سازمانها هستند و باید برای رشد و توسعه در هر سازمان مورد حمایت مدیران قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عباس شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز سه شنبه (26 آبان ماه) در یازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، اظهار کرد: مدیرانی که بر وقت شناسی کارکنان و انجام پروژه سر موعد تاکید دارند باید خودشان وقت شناس بوده و همه کارها را در زمان مشخص شده انجام دهد.

وی تصریح کرد: راست گویی و اعتماد به دیگران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ من همه را راستگو و قابل اعتماد می دانم مگر خلاف آن ثابت شود.

شعری مقدم افزود: باید توجه داشت که مدیر کارکنان را پله ترقی خود نکند بلکه یاری دهنده سایرین برای ارتقاء یابی باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: لازم است مدیران در مدیریت منابع انسانی از عیب جویی پرهیز کنند و با تشویق، عملکرد کارکنان را بهبود بخشند.

وی با تاکید بر لزوم رفع کمبودها از طریق مدیریت مشارکتی، گفت: می توان از طریق انجام کار مشارکتی به موفقیت رسید البته باید در نظر گرفت که مدیری می تواند کار مشارکتی انجام دهد که فروتن و متواضع باشد و خودخواهی را کنار بگذارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به نقش پیشنهادهای هر چند ساده کارکنان در مدیریت موفق، گفت: موارد ارزشمندی در پیشنهادها وجود دارد بنابراین نباید کسانی که پیشنهاد ساده می دهند را با سخنمان آزرده کنیم. 

لزوم همدلی و جانشین پروری

شعری مقدم با تاکید بر این که مدیران نباید پا روی دوش همکاران گذاشته و بالا بروند بلکه باید دستشان را برای ارتقای همکاران قلاب کنند و به آن ها یاری رسانند گفت: همکاران مانند فرشته های الهی هستند و باید به آن ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم همدلی و جانشین پروری، اظهار کرد: جانشین پروری از دگرگونی پس از رفتن مدیر جلوگیری می کند. 

شعری مقدم با تاکید بر این که در ابتدای کار تلاش کرده که ریشه دروغ، تملق و نفاق را در سازمان از بین ببرد، افزود: باید شایستگی افراد معیار انتخاب آن ها باشد چنانچه مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی اکنون مشاور بنده است و یک بانو در بالاترین سطح پتروشیمی منصوب شده است.

تعداد بازدید : ۷,۰۹۳
Loading