پتکم پروژه پتروشیمی راپید را بدست آورد

پتکم پروژه پتروشیمی راپید را بدست آورد
(چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴) ۲۰:۵۴

سه واحد در پروژه پتروشیمی راپید، یعنی گلیکول، پلیمرها و الاستومرها، با ظرفیت کل 2.7 میلیون تن در سال و درآمد 3.9 میلیارد دلار فعالیت خواهند کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از تکنولوژی شیمیایی، شرکت مواد شیمیایی پتروناس مالزی، پتکم، پروژه توسعه پالایشگاه و پتروشیمی مجتمع راپید را به ارزش 13 هزار MYR معادل 3035.94 هزار دلار از شرکت سهامی پالایش و پتروشیمی پتروناس خریداری کرد.

در حال حاضر بخش زیادی از هزینه خرید به فروشنده پرداخت شده است . این پروژه نه تنها از صنعت انرژی کشور حمایت  خواهد کرد بلکه به شرکت های محلی نیز کمک می کند تا از طریق مشارکت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی مقدمات توسعه صنعت پتروشیمی در کشور را فراهم کند

بر اساس این قرارداد،پتروکم  بخش های گلیکول، پلیمر و الاستومرها ی شرکت پتروناس را در اختیار خواهد گرفت.

پروژه پتروشیمی راپید در پنگرانگ، جوهور، مالزی احداث شده و بخشی از مجتمع های نفتی بومی پنگرانگ در مالزی (PIPC) خواهد بود که بصورت استراتژیک در یکی از شلوغ ترین خطوط حمل و نقل جهان واقع شده است.

این پروژه در مساحتی حدود 20 هزار جریب واقع شده است و ضمن حمایت از صنعت پتروشیمی مالزی، به شرکت های محلی این امکان را می دهد تا برای سرمایه گذاری در فن آوری های جدید، محصولات جدید و ایجاد فرصت های شغلی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی مشارکت داشته باشند.

منطقه پنگرانگ مرکز پالایشگاه های نفت، کارخانه کراکر نفتا، کارخانه های پتروشیمی، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و یک کارخانه گازسازی مجدد است

رئیس شرکت پتکم و مدیر اجرایی سازالی حمزه گفت:پروژه های پتروشیمی راپید، منجر به تقویت صنعت پتروشیمی ما، و تولید محصولات اساسی و همزمان با آن تولید مشتقات انتخابی و در نهایت باعث تولید تخصصی و ایجاد راه حل های متنوع در صنعت پتروشیمی کشور می شود.

وی  افزود :ما مشتاقانه منتظر گسترش محصولات این شرکت و ایجاد مناطق کلیدی برای تولید مواد شیمیایی متفاوت و افزایش ظرفیت تولید نهایی همه محصولات پتروشیمی هستیم تا در نهایت در بازار آسیای جنوب شرقی جایگاه رو به رشدی برای صنعت پتروشیمی کشور فراهم کنیم.

تعداد بازدید : ۵,۱۳۶