اتحاد و همبستگی میان شرکتهای پتروشیمی ضروری است

اتحاد و همبستگی میان شرکتهای پتروشیمی ضروری است
(شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۴:۴۵

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر ضرورت اتحاد و همبستگی میان مجتمع های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی گفت : همبستگی میان پتروشیمی ها آنها را قدرتمند می کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در چهارمین جلسه فوق العاده شورای راهبردی مدیران عامل شرکت های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی با اشاره به اقدامات مفید همچون کاهش تعداد گمرکات و یکپارچه سازی حراست های شرکتهای پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی گفت : هم اکنون اجرای مسئولیت های اجتماعی در منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

براساس این گزارش در این مراسم عادل نژادسلیم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به وجود قوانین دست و پا گیر و بروکراسی اداری در کشور به نظر می رسد برای ارائه بهتر خدمات اجتماعی واگذاری این خدمات و مسئولیت ها به بخش خصوصی واگذار شود.

وی گفت : خدمات عمومی که پتروشیمی ها می توانند خود انجام دهند می توان از منطقه ویژه اقتصادی پارس به این پتروشیمی ها واگذار شده و دیگر هزینه آن خدمات از طرف منطقه ویژه اقتصادی پارس از پتروشیمی ها اخذ نشود، این موضوع نیاز به راه حل و مذاکرات بیشتر میان دو طرف دارد.

در ادامه این جلسه، یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر این که سازمان منطقه ویژه همواره یاور و مشکل گشای شرکتهای پتروشیمی بوده است گفت : امسال با مذاکرات صورت گرفته با دولت و مجلس هزینه ها و عوارضی که بابت ارائه خدمات عمومی به پتروشیمی ها داده می شود نسبت به سال گذشته کاهش محسوس داشته است .

مرضیه شاهدایی مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز حضور مسئولان طرح های پتروشیمی در جلسه های شورای راهبردی را بسیار ضروری دانست و گفت : تا چند سال آینده این طرح ها به شدت نیاز به جاده های دسترسی و آبادانی در اطراف سایت های خود هستند.

وی با اشاره به احتمال تحویل برخی از خدمات اجتماعی همچون ساخت جاده، حراست، HSE و فضای سبز از منطقه ویژه به پتروشیمی ها گفت : براساس مذاکرات صورت گرفته میان دو طرف به زودی در این زمینه تصمیم نهایی اخذ می شود.


تعداد بازدید : ۳,۱۰۵
Loading