شروع بد بورس نخستین روز معاملاتی هفته

شروع بد بورس نخستین روز معاملاتی هفته
(شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴) ۱۶:۴۹

بورس تهران، امروز شاهد افت دسته‌جمعی نماگرهای خود بود، این در حالی است که زیر سایه افت حجم و ارزش معاملات سهام، انگیزه چندانی برای فروش یافت نمی‌شد.

به گزارش نیپنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز( شنبه 4 مهرماه) ، با افت 155 واحدی به عدد 61 هزار و 530 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 60 واحد کاهش، رقم 24 هزار و 103 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز پس از کاهش 284 واحدی به رقم 68 هزار و 233 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 105 واحد کاهش درحالی به عدد 42 هزار و 758 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 355 واحد افت، عدد 136 هزار و 301 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز این بازار با افت 4 واحدی عدد 678 واحد را به نمایش گذاشت، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 43 میلیارد و 900 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به‌دست شدن 249 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 25 هزار و 421 نوبت خریدوفروش بود. طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 24 واحد، ایران خودرو با 19 واحد و بانک ملت با 16 واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس به دوش کشیدند. در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 18 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 15 واحد و توسعه صنایع بهشهر با 8 واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر برجای گذاشتند.

براساس این گزارش طی معاملات امروز بازار سهام نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ترانسفو و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، حق تقدم خرید سهام کاغذسازی کاوه و حق تقدم خرید سهام بیمه ملت متوقف شدند.

تعداد بازدید : ۲,۱۱۰