پتروشیمی ها از افت بیشتر شاخص جلوگیری کردند

پتروشیمی ها از افت بیشتر شاخص جلوگیری کردند
(سه شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۴) ۱۶:۱۴

بورس تهران که این روزها حال و روز خوشی ندارد با کمک پتروشیمی ها در پی بازگشت به روزهای خوب خوش گذشته است بطوری که تعداد 20 میلیون و 42 هزار سهم از سهام صنعت شیمیایی به ارزش 105 میلیارد و 814 میلیون ریال خریداری امروز در بورس اوراق بهادار تهران، شد .

به گزارش خبرنگار نیپنا، در نتیجه داد و ستدهای امروز سهام این شرکت ها، ارزش بازار این صنعت به 722 هزار و 253 میلیارد ریال رسید .

در معاملات امروز بازار سرمایه، تعداد دو میلیون و 98 هزار سهم از سهام شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ارزشی معادل پنج میلیارد و 357 میلیون ریال خریداری شد. 

هر سهم این شرکت در قیمت پایانی، کاهشی 0.2 درصدی را تجربه کرد. از میان شرکت های پتروشیمی، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی شازند، پتروشیمی جم، پتروشیمی خارک، پتروشیمی خراسان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی آبادان، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی فناوران روندی منفی را پشت سر گذاشتند.

در معاملات امروز بازار سهام تعداد 373 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 724 میلیارد و 64 میلیون ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد. امروز شنبه سه صنعت دستگاه های برقی، بانک ها و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند .

همچنین در این روز شاخص کل متاثر از افت قیمت نمادهای بانک ملت، ملی مس ، ایران خودرو و بانک تجارت 113 واحد افت کرد و به عدد 65هزار و 189 رسید. این در حالی بود که تاثیر مثبت نمادهای پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری غدیر و خدمات انفورماتیک از افت بیشتر این متغیر جلوگیری کرد.در فرابورس هم 92 میلیون سهم به ارزش 753 میلیارد و 604 میلیون ریال خریداری شد. پتروشیمی مارون، بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص داشت.

تعداد بازدید : ۲,۰۴۰