شماره 79

سلیمانی آشتیانی پیشنهاد داد

سلیمانی آشتیانی پیشنهاد داد
(سه شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۸

تشکیل کمیته های راهبردی برای استفاده از تجربه بازنشستگان صنعت پتروشیمی

علی اصغر سلیمانی آشتیانی یکی از بازنشستگان صنعت پتروشیمی با 38 سال سابقه فعالیت در این صنعت بر استفاده از تجربه و دانش رسوب شده در بازنشستگان این صنعت تاکید دارد و معتقد است: باید کمیته هایی به منظور استفاده از تجربه بازنشستگان تشکیل شود.

علی اصغر سلیمانی آشتیانی در گفت و گو با خبرنگار ، یکی از دوران های طلایی و شکوفایی صنعت پنجاه ساله پتروشیمی ایران را توسعه دو قطب پتروشیمی در ماهشهر و عسلویه دانست و گفت: بعد از اتمام جنگ تحمیلی تا چند سال پیش پیشرفتهای خوبی را به لحاظ کمی و کیفی در این صنعت شاهد بودیم.

وی شرایط بین المللی و جذب سرمایه گذاری برای صنعت پتروشیمی را سخت توصیف کرد و گفت: امیدورایم با توافق ایران و کشورهای 1+5 شرایط کنونی بهبود یابد، زیرا تنها در این صورت است که می توانیم در این صنعت ارزش آفرین و قدیمی موفق باشیم.

این بازنشسته صنعت پتروشیمی کشورمان با بیان این که ایران به لحاظ قرار گیری در موقعیتی راه بردی ، وجود منابع هیدورکربنی فراوان و نیروی انسانی متخصص زمینه لازم برای توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی را دارد، گفت: با توجه به محدودیت های موجود در زمینه صادرات نفت و از طرفی ادامه ندادن خام فروشی آن، ایران راهی جز توسعه صنایع پایین دستی همچون مجتمعهای پتروشیمی را ندارد.

سلیمانی آشتیانی احداث قطبهای جدید پتروشیمی در مناطق مناسب همچون چابهار را از فرصتهای مناسب ایران برای توسعه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: می توان با جذب بخش خصوصی واقعی و سرمایه گذاری خارجی در این مناطق به آینده صنعت پتروشیمی امید داشت.

وی با تاکید بر ایجاد تنوع در محصولات پتروشیمی و کسب فناوریهای جدید در این صنعت، گفت: باید در کنار واحدهای کنونی به فکر ایجاد واحدهای پایین دستی با حضور بخش خصوصی واقعی باشیم.

این بازنشسته صنعت پتروشیمی ساخت و بازسازی پتروشیمی بندر امام و آبادان بعد از اتمام جنگ تحمیلی را یکی از خاطرات خوب و یادماندنی خود می داند و معتقد است: به طور قطع با توجه به تجربه به دست آمده طی 5 دهه گذشته  هم اکنون می توانیم این صنعت ارزش آفرین را خود توسعه دهیم.

سلیمانی آشتیانی همکاری با وزارت بازرگانی برای تخلیه محموله های کالاهای اساسی مردم در زمان جنگ در بندرگاه پتروشیمی بندرامام را از دیگر خاطرات به یادماندنی خود اعلام کرد و گفت: نقش صنعت پتروشیمی در آن زمان برای پشتیبانی از سربازان و هموطنان بسیار پررنگ بود.

وی بیش از 38 سال سابقه فعالیت در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی از جمله پالایشگاه آبادان، پتروشیمی اروند و مجتمعهای مختلف پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر را در کارنامه خود دارد. او در سال 1386 به مقام بازنشستگی نائل شده است و از آن زمان تاکنون در بخش خصوصی مشغول به فعالیت است.

 

تعداد بازدید : ۲,۸۲۱