سرمایه گذاری اتریش برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در آلمان

سرمایه گذاری اتریش برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در آلمان
(شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۰۱

شرکت نفت و گاز او ام وی اتریش در نظر دارد ۶۴ میلیون یورو برای ساخت یک مجتمع ایزو بوتان را در آلمان سرمایه گذاری کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن انجینییرینگ (hydrocarbonengineering)، شرکت نفت و گاز او ام وی (OMV) اتریش در نظر دار ۶۴ میلیون یورو برای ساخت یک مجتمع ایزو بوتان(ISO C4) در آلمان سرمایه گذاری کند.
فاز ساخت و ساز این طرح که قرار است در پالایشگاه بورگ‌هاوزن (Burghausen Refinery)آلمان به بهره برداری برسد، در تابستان سال جاری میلادی کلید می خورد و انتظار می رود تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد.
با راه اندازی این پروژه، از این پس ایزو بوتان با خلوص بالا با کمک یک فناوری نوین در بورگ‌هاوزن به تولید می رسد.
فناوری ادغام حرارت (heat integration) که قرار است در این پروژه به کار گرفته شود، با مشارکت او ام وی و باسف (BASF) آلمان توسعه یافته و پتنتی (patent) بین المللی به نام این دو شرکت برای تکنولوژی یادشده به ثبت رسیده است.
شرکت BASF به عنوان یکی از شناخته شده ترین عرضه کنندگان کاتالیست و لایسنس فناوری های پتروشیمی، یک سیستم کاتالیستی ویژه را برای فرآیند یادشده تعبیه کرده است.
واحد جدید تولید ایزوبوتان خالص قرار است با مجتمع فعلی متاثیسس (metathesis) واقع در پالایشگاه بورگ‌هاوزن ادغام شود. مجتمع متاثیسس یادشده تولیدکننده پروپیلن بهینه از لحاظ مصرف انرژی است.
مهمترین مزیت تاسیسات ایزوبوتان جدید شرکت او ام وی، راندمان مصرف انرژی بسیار بالای آن این واحد است. ظرفیت این واحد نزدیک به 60 هزار تن در سال خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۱۵۷