روند نزولی قیمت های پلی اتیلن آمریکای جنوبی

روند نزولی قیمت های پلی اتیلن آمریکای جنوبی
(یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۳۳

پیش بینی می شود قیمت گذاری پلی اتیلن در آمریکای لاتین، در نیمه دوم سال جاری میلادی، تحت تاثیر قیمت های پایین جهانی این محصول قرار گیرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، انتظار می رود قیمت گذاری پلی اتیلن در آمریکای لاتین، در نیمه دوم سال جاری میلادی، تحت تاثیر قیمت های پایین جهانی این محصول قرار گیرد. موضوعی که فشار بر قیمت های منطقه ای را از نیمه دوم سال 2018 افزایش داده است.
فعالان بازار و بازرگانان پلی اتیلن امیدوار بودند که با رشد تقاضای جهانی که هیچ گاه اتفاق نیفتاد، روند نزولی سال 2018 میلادی در سه ماهه نخست سال 2019 تغییر یابد. با این همه خریداران منتظر بودند که با ایجاد ظرفیت های جدید از سوی ایالات متحده و افزایش تدریجی تولید، سقوط قیمت ها همچنان ادامه یابد.
آمریکای لاتین همچنان از مقاصد منطقی و معقول رزین های صادراتی ناشی از ظرفیت های تازه افزوده شده ایالات متحده در سال های 2018 و 2019 به شمار می رود. اگر چه ظرفیت های یادشده در ابتدا متکی بر افزایش تقاضا از سوی بازار آسیا بود، اما تولیدکنندگان ایالات متحده به دنبال وضع تعرفه ها بر انواع رزین و افت تقاضا از سوی چین، انگیزه بیشتری برای ارسال محصولات خود به کشورهای آمریکای لاتین یافته اند.
تنش های تجاری میان اقتصادهای بزرگ در مدت اخیر، نوسانات قیمتی زیادی را به همراه داشت. موضوعی که خریداران را به تغییر راهبرد چرخه باز ذخیره سازی (restocking cycle) و ذخایر (inventory) ترغیب کرده و فشار بیشتری را بر تولیدکنندگان منطقه ای در آرژانتین، برزیل، کلمبیا و مکزیک وارد آورده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۱۳