لزوم نهادینه شدن تفکر پژوهشی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

لزوم نهادینه شدن تفکر پژوهشی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
(یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۳۹

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: باید فرهنگ و رویکرد پژوهش محوری در توسعه صنعت پتروشیمی ایران مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر دیروز شنبه( 22 تیرماه) در مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر لزوم حمایت از این شرکت اظهار کرد: ظرفیت های علمی و تخصصی بسیار خوبی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی وجود دارد و باید نقش و جایگاه این شرکت بیش از گذشته تبیین شود.
وی با اشاره به هدفگذاری برای آینده این شرکت تاکید کرد: شرکت پژوهش و فناوری همزمان با یک برنامه ریزی کلان و بلند مدت باید همواره پویا و کارآمد و رو به جلو  باشد و نگاه بنگاه داری به آن بایستی تغییرنماید و صرفا ظرفیت های فراوان علمی و پژوهشی آن در خدمت توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان قرارگیرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ضرورت دارد به سمت تجاری سازی دانش فنی حرکت نماییم و شرکت پژوهش و فناوری افزون بر دستیابی به چندین دانش فنی و تجاری چند کاتالیست ، به منظور توسعه دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن( PVM ) اقدام های قابل توجهی انجام داده که این روند باید تداوم یابد و صنعت با توانایی های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بیشترآشنا شود.
محمدی خطاب به مدیران وکارکنان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: هدف گرا باشید و در راستای اهداف مورد نظر با تکیه بر دانش و تخصص خود فعالیت کنید.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه توسعه تا سال 1400 را در بخش های مختلفی نهایی کرده است و شرکت پژوهش و فناوری نیز می بایست با توجه به ظرفیت های موجود،  نقش خودرا در این برنامه مشخص اعلام نماید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: شرکت پژوهش و فناوری دارای اهدف و وظایفی خاص است و جنس فعالیت های پژوهشی آن سبب شده است که از نظر کمی و کیفی همواره در حال رشد و پیشرفت باشد.
وی با اشاره به این که فعالیت های این شرکت پیشرو باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود گفت: در حوزه دانش فنی ، فناوری های نوین و نیزکاتالیست دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده و جایگاه شرکت پژوهش و فناوری شفاف و مشخص است.
به گزارش نیپنا، مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و سایر اعضا برگزار شد.
این گزارش می افزاید: در این مجمع در اجرای ماده 101 قانون تجارت و ماده 8 اساسنامه سازمان ، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای رسیدگی به ترازنامه، صورت حساب سود و زیان و عملکرد سال تشکیل و گزارش عملکرد توسط حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد.
در این جلسه مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، عملکرد هیات مدیره و سازمان را در سال 1397 و نیز برنامه های آتی این شرکت را به سمع ونظر اعضای مجمع رسانید.
در پایان این جلسه تصمیمات و تکالیف مجمع به تصویب اعضا رسید.
شایان ذکراست مجمع عمومی سالانه برای رسیدگی به صورت های مالی و گزارش عملکرد و استماع گزارش بازرس قانونی تشکیل می گردد.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۴