تقویت صادرات پلاستیک قاره سبز

تقویت صادرات پلاستیک قاره سبز
(سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۵۲

صادرات پلاستیک قاره سبز به دنبال افزایش تعرفه صادرات پتروشیمی آمریکا به چین می تواند در ماه های آتی رشد چشمگیری را تجربه کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ  کارشناسان می گویند: بیانیه 10 مه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، مبنی بر اعمال 25 درصد تعرفه بیشتر بر بسیاری از کالاهای چینی، شامل تولیدات پتروشیمی، می تواند فرصت های تازه ای را برای صادرکنندگان پلاستیک قاره سبز فراهم آورد.

مایک باسول، رئیس اجرایی پلستریبیوشن (Plastribution)، شرکت بریتانیایی عرضه کننده انواع پلاستیک، می گوید: فروش به ایالات متحده می تواند افزایش یابد. البته با توجه به موانع تعرفه ای جدید و هزینه های مربوطه، این موضوع تا حد زیادی بستگی به محصول مورد مبادله و سودآوری آن خواهد داشت.

باسو ل که پیشتر رئیس فدراسیون پلاستیک بریتانیا بود، یادآور شد: زمان تعیین می کند که چه پلاستیک هایی می توانند جایگزین صادرات چین به ایالات متحده شوند.

ترامپ به تازگی متعهد شد که نرخ تعرفه بر کالاهایی که ارزش تجارت سالانه آن ها با چین حدود 200 میلیارد دلار (معادل 179 میلیارد یورو) است را از 10 درصد به 25 درصد افزایش دهد. وی همچنین از اعمال تعرفه های جدید بر 325 میلیارد دلار محصول چینی خبر داد. طرح پیشنهادی این موضوع از سوی مقامات در دست بررسی قرار دارد.

بر اساس داده های کمیسیون تجارت خارجی ایالات متحده، صنایع تجهیزات مخابراتی، بورد مدارهای کامپیوتری و واحد های فرآوری (processing units) از جمله سه گروه بزرگ هدف تعرفه های آمریکا به شمار می روند. انواع تولیدات پلاستیک در تمامی صنایع یادشده مورد استفاده اند.

تعداد بازدید : ۱,۶۰۶