همکاری آذربایجان و ترکیه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی

همکاری آذربایجان و ترکیه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی
(یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۱۷

شرکت سوکارآذربایجان و تکفن ترکیه برای ساخت یک مجتمع تولید کاربامید در سومقایت جمهوری آذربایجان تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، سوکار، شرکت دولتی انرژی آذربایجان، برنامه دارد مجتمع دوم تولید کاربامید (carbamide) خود را با همکاری شرکت تکفن (Tekfen) ترکیه بسازد. پروژه جدید با هدف تقویت ظرفیت آذربایجان به عنوان یک صادرکننده محصولات پتروشیمی اجرایی می شود.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: سوکار و تکفن روز جمعه 17 خرداد ماه یادداشت تفاهمی را برای احداث یک طرح پتروشیمی امضاء کردند.
سوکار یادآورد شد: به دنبال ساخت یک مجتمع جدید با ظرفیت تولید دو هزار تن کاربامید و هزار و 200 تن آمونیاک، در سومقایت (Sumgayit) جمهوری آذربایجان، هستیم.
تنها تاسیسات تولید کود آذربایجان که آن نیز در مالکیت سوکار است، در پایان سال 2018 میلادی به بهره برداری رسید. تاسیسات یادشده تولیدکننده کاربامید و آمونیاک است.
حایل جعفرف، رئیس شاخه کاربامید سوکار، در اوایل هفته گذشته میلادی در گفتگو با رویترز گفت: این تاسیسات در ماه جاری میلادی به بیشینه ظرفیت تولید خود یعنی 650 هزار تن در سال رسید و صادرات کاربامید خود را آغاز کرد.کاربامید همچنین با نام اوره شناخته می شود.
این شرکت تولیدکننده نفت خام و گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. سوکار مالکیت دو پالایشگاه نفت در این کشور را در اختیار دارد. این شرکت همچنین وظیفه نظارت بر کنسرسیوم بین المللی توسعه میادین و اجرای پروژه‌های نفت و گاز آذربایجان را عهده دار است.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۷