سقوط حاشیه سود تولید مونو اتیلن گلایکول در بازار آسیا

سقوط حاشیه سود تولید مونو اتیلن گلایکول در بازار آسیا
(شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۱

برخی تولیدکنندگان مونو اتیلن گلایکول آسیا با هدف مواجه با بحران حاشیه سود منفی تولید این محصول تولید خود را در ماه ژوئن کاهش می دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع بازار اعلام کردند: تولیدکنندگان مونو اتیلن گلایکول (MEG) آسیا برنامه دارند با هدف مواجه با بحران حاشیه سود منفی تولید این محصول در شرایطی که قیمت ها به طرز چشمگیری پایین است، تولیدات خود را در ماه ژوئن کاهش دهند.
یک منبع شرکت نان یا پلاستیکس (Nan Ya Plastics) عنوان کرد: قرار است تاسیسات 720 هزار تنی شماره 4 تولید مونو اتیلن گلایکول شرکت در Mailiao تایوان در اوایل ماه ژوئن امسال تعطیل شود و حجم قرارداد همین ماه تا 60 هزار تن کاهش یابد. زمان از سرگیری فعالیت تاسیسات یادشده، بسته به شرایط آتی بازار، در هاله ای از ابهام قرار دارد.
از طرفی خط تولید شماره 2 نان یا با ظرفیت 360 هزار تن در سال، در حال حاضر برای یک تغییر کاتالیست (catalyst change) برنامه ریزی شده تحت عملیات تعمیر و نگهداری 40 روزه قرار دارد.
همچنین شرکت ام ای جی گلوبال (MEGlobal) قراراست نرخ تولید در یکی از دو خط تولید مونو اتیلن گلایکول خود در شعیبه (Shuaiba) کویت را در ماه ژوئن تا سقف 20 درصد کاهش دهد. کاهشی که ماهانه نزدیک به 10 هزار تن افت تولید را به دنبال خواهد داشت.
در کره جنوبی لوته کمیکال و در چین مجتمع های تولید مونو اتیلن گلایکول مبتنی بر خوراک زغال سنگ نیز برنامه دارند برای مدت بیش از یک ماه تولید را به ترتیب تا سقف 300 و 550 هزار تن در سال کاهش دهند. این در حالیست که در چین اکنون یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری در برخی مجتمع های تولید این محصول در جریان است.
تولیدکنندگان بازار آسیا امیدوارند که اقدامات یادشده بتواند به بحران مازاد عرضه در بازار کمک کند.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۲