شل به دنبال ساخت یک مجتمع 1.2 میلیارد دلاری در لوئیزیانا

شل به دنبال ساخت یک مجتمع 1.2 میلیارد دلاری در لوئیزیانا
(چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۴۱

شل از پیشبرد مطالعات امکان سنجی پروژه یک میلیارد و 200 میلیون دلاری این شرکت برای ساخت یک مجتمع تولید مونو اتیلن گلایکول در لوئیزیاناخبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، مقامات دولتی و شرکت شل، روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه از پیشبرد برنامه مطالعات امکان سنجی پروژه یک میلیارد و 200 میلیون دلاری این شرکت برای ساخت یک مجتمع تولید مونو اتیلن گلایکول (MEG) در مجموعه لوئیزیانا شل خبر دادند.

با توجه به در جریان بودن فاز طراحی و مهندسی پروژه یادشده، این شرکت جزئیات بیشتری مانند ظرفیت و تاریخ راه اندازی احتمالی منتشر نکرد. بر اساس بیانیه جان بل ادواردز، فرماندار لوئیزیانا، و رومن هاردی، معاون شاخه تولید صنایع شیمیایی شل در منطقه گلف کوست (Gulf Coast) ، انتظار می رود تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری (final investment decision) در این پروژه تا سال 2020 میلادی اتخاذ شود.

شرکت شل در نظر دارد مجتمع مونو اتیلن گلایکول جدید خود را در مجموعه صنایع شیمیایی این شرکت واقع در گیزمر (Geismar) ایالت لوئیزیانا بسازد. بر اساس داده هایی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (US Securities and Exchange Commission) منتشر کرده، شل در حال حاضر از 400 هزار تن ظرفیت تولید اتیلن گلایکول در گیزمر برخوردار است. بنا بر اعلام شل، این سایت همچنین یک میلیون و 300 هزار تن ظرفیت تولید آلفا الفین های خطی دارد. یک مجتمع تولید آلفا الفین به ارزش 717 میلیون دلار با ظرفیت 425 هزار تن در سال نیز که عملیات راه اندازی آن در ماه ژانویه امسال به پایان رسید، از این جمله است.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۸