شکسته شدن رکورد بازیافت پلی وینیل کلراید اروپا در سال 2018

شکسته شدن رکورد بازیافت پلی وینیل کلراید اروپا در سال 2018
(یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۰۵

اروپا در سال گذشته میلادی موفق شد در چارچوب برنامه داوطلبانه بازیافت پلی وینیل کلراید یا پی وی سی (PVC) خود، به رکورد بازیافت 739 هزار تنی این محصول دست یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، بر اساس تازه ترین داده های منتشر شده در سال جاری میلادی، اروپا در سال گذشته میلادی موفق شد در چارچوب برنامه داوطلبانه بازیافت پلی وینیل کلراید یا پی وی سی (PVC) خود، موسوم به وینیل پلاس (VinylPlus)، به رکورد بازیافت 739 هزار تن پی و سی دست یابد. رقم یادشده افزایشی 15.6 درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد.

در اوایل ماه مه امسال، کارشناسان در کنفرانسی دو روزه در پراگ، پایتخت جمهوری چک، به بررسی موضوع امسال یعنی تسریع نوآوری (accelerating innovation) و همچنین چالش ها و فرصت های پدیده آمده در نتیجه به کارگیری فناوری های نوین در بخش پلی وینیل کلراید پرداختند.

بریجیت درو، مدیر کل برنامه وینیل پلاس، که در کنفرانس یادشده سخن می گفت، عنوان کرد: دستیابی به رکورد نزدیک به 740 هزار تن که 92.4 درصد هدف سال 2020 برنامه وینیل پلاس است، علی رغم وجود محدودیت های رگولاتوری محقق شد.

در این میان رکووینیل (Recovinyl)، به عنوان رویه و طرح کلی بازیافت صنایع پی وی سی قاره سبز، با اختصاص 735 هزار تن از پلی وینیل کلراید بازیافت شده به خود، همچنان مهمترین نقشه راه فعالان این صنعت بود.

بر اساس اعلام درو، از سال 2000 میلادی نزدیک به پنج میلیون تن پی وی سی بازیافت شده است.

وی یادآور شد: در چارچوب تعهد اختیاری برنامه وینیل پلاس، در حال پیشبرد پیوسته اهداف خود در راستای دستیابی به پایداری (sustainability) و زیست سازگاری بیشتر فعالیت های این صنعت هستیم. این در شرایطی رخ می دهد که سیاست های جدید اتحادیه اروپا وضعیت تازه ای را برای بخش پلاستیک قاره سبز رقم زده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۸