تداوم رشد شاخص دربورس تهران

تداوم رشد شاخص دربورس تهران
(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۱۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با ثبت یک رکورد جدید ۳ هزار و ۹۵۶ واحد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارنیپنا، بورس تهران روز جاری نیز رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه (8 اردیبهشت ماه) با افزایش ۳ هزار و ۹۵۶ واحدی به رکوردد ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۷۱۸ واحد رشد کرده و به رقم ۴۲ هزار و ۵۷۷ واحد رسید و ارزش روز بازار امروز به بیش از ۸۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس این گزارش ، امروز معامله‌گران بورس بیش از ۴.۷ میلیارد برگه بهادار، اوراق، حق‌تقدم و سهم در قالب ۳۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۹۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند وشاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افزایش ۱۱۴۰ واحدی به رقم ۶۰ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. 

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۵۰۰ واحد رشد کرده و به رقم ۲۹ هزار و ۶۶۶ واحد رسید وشاخص آزاد شناور ۴ هزار و ۳۸۲ واحد ارتقاء یافته و به رقم ۲۳۶ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. 

 از سوی دیگرشاخص بازار اول بورس با افزایش ۳ هزار و ۴۰۱ واحد به رقم ۱۵۷ هزار و ۶۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۵ هزار و ۵۹۰ واحد به رقم ۴۰۰ هزار و ۱۶۱ واحد رسید. 

امروز عمده نمادهای بورسی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند که بیشترین اثر را نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، کگل،شتران، رمپنا، فملی داشتند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل وتجارت مربوط به بانک تجارت بود که قیمت هر سهم این بانک فقط ۴۱۸ ریال، نماد خپارس مربوط به خودروسازی ایران‌خودرو بوده که قیمت نهایی آن ۱۰۶۹ ریال، نماد خساپا مربوط به سایپا قیمت نهایی ۱۲۷۲ ریال داشته. نماد وبصادر مربوط به بانک صادرات ایران با قیمت پایانی هر سهم ۴۶۷ ریال، نماد رمپنا مربوط به گروه مپنا با قیمت نهایی هر سهم ۵ هزار و ۸۲۵ ریال، نماد فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت از نمادهای پربیننده بورسیان بوده است. 

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۴۸ واحد رشد کرده و به رقم ۲ هزار و ۵۶۸ واحد رسید، ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از ۱۴۹ هزار میلیارد تومان رسید. 

نمادهای عمده فرابورسی در تقویت شاخص اثرگذار بودند که نمادهای کگهر، دماوند، ذوب، میدکو، شراز، مارون، هرمز بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشته‌اند. 

 

تعداد بازدید : ۹۳۶