سال 97 ، توسعه صنعت پتروشیمی چشمگیر بود

سال 97 ، توسعه صنعت پتروشیمی چشمگیر بود
(یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۱:۳۰

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: توسعه صنعت پتروشیمی کشور در سال 97، باوجود برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها چشمگیر بود.

سید محمدحسین شریعتمدار، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به این که سال 97 را سال جهش در صنعت پتروشیمی می‌دانم، گفت: اجرایی شدن ساخت پروژه‌های متعدد پتروشیمی در شرایطی که تحریم و مشکلات اقتصادی موانعی ایجاد کرده است، نشانه حرکت صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به این که کارکرد پتروشیمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی آشکاراست، افزود: صنعت پتروشیمی در توسعه و اشتغالزایی برای کشور نقش پررنگی داشته است، این صنعت بدون تردید ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزایش می‌دهد.

شریعتمدار با تاکید بر اینکه توسعه صنعت پایین‌دست پتروشیمی منافع سرشاری برای اقتصاد کشور به همراه دارد، تصریح کرد: توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی افزون برجلوگیری از خام فروشی، مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را برای تقویت تولید ملی وهمچنین توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌سازد، هرچند هم اکنون پتروشیمی در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به سال‌های گذشته توسعه یافته است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به معنای واقعی استفاده کرد، بدون شک استفاده از فکر و ذهن روشن در این زمینه، تغییر و تحولات مثبتی در پی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱,۷۹۱