ضرورت توسعه،سرمایه گذاری و تزریق منابع مالی سرگردان به صنعت پتروشیمی

ضرورت توسعه،سرمایه گذاری و تزریق منابع مالی سرگردان به صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷) ۱۰:۱۷

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه، سرمایه‌گذاری و تزریق منابع مالی سرگردان به صنعت پتروشیمی بدون تردید سبب افزایش اشتغال‌زایی می‌شود، از این رو باید مسیر جذب سرمایه‌ها تسهیل شود.

محمود صادقی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به ا‌ینکه جذب سرمایه‌ در صنعت پتروشیمی ایران ثبات اقتصادی و حتی امنیتی در پی دارد، گفت: فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایران وجود دارد که در این بین، سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل جلوگیری از خام فروشی از توجه ویژه‌ای برخوردار است.
وی تاکید کرد: با ورود سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توان به هدف‌های پیش‌بینی شده برای توسعه صنعت پتروشیمی دست یافت، البته همواره باید بر این نکته تاکید کرد که سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل جلوگیری از خام فروشی و توسعه صادرات غیرنفتی از توجه ویژه‌ای برخوردار است.
این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تحریم‌ها، چالش‌هایی به همراه دارد، اما با هوشمندی و درایتی که در مدیران پتروشیمی وجود دارد به‌ خوبی می‌توانیم در بخش‌های مختلف این صنعت سرمایه گذاری‌های بزرگی انجام و همچنان روند توسعه پتروشیمی را تداوم دهیم.
وی با تاکید بر اینکه توسعه پتروشیمی به افزایش صادرات غیرنفتی ایران منجر می‌شود، گفت: صنعت پتروشیمی با توجه به درآمدزایی مطلوب و صادرات قابل قبول، می‌تواند تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد ایران باشد.

تعداد بازدید : ۱,۱۰۵