ساخت یک مجتمع پتروشیمی جدید در روسیه

ساخت یک مجتمع پتروشیمی جدید در روسیه
(دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۱۸

مجتمع ایرکوتسک پلیمر روسیه به دنبال ساخت یک مجموعه شیمیایی مبتنی بر خوراک گازی شامل یک واحد کراکر اتان و یک مجتمع تولید پلی اتیلن با ظرفیت 650 هزار تن در سال است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، یک زیرمجموعه شرکت نفت ایرکوتسک (Irkutsk Oil Company) روسیه به دنبال بهره گیری از ظرفیت انرژی خود برای ساخت یک مجموعه شیمیایی مبتنی بر خوراک گازی (gas chemical complex) شامل یک واحد کراکر اتان و یک مجتمع تولید پلی اتیلن با ظرفیت 650 هزار تن در سال در سیبری شرقی است.

مجتمع ایرکوتسک پلیمر، زیرمجموعه شرکت نفت ایرکوتسک، برنامه دارد نزدیک به 2 میلیارد و 300 میلیون یورو در پروژه ای با هدف تولید محصولات جدید دارای ارزش افزوده بالا سرمایه گذاری کند. پروژه یادشده قرار است تا سال 2022 میلادی در سایتی در شهر اوست-کوت (Ust-Kut)، واقع در منطقه ایرکوتسک، راه اندازی شود و به تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) و سبک خطی (LLDPE) بپردازد.

سال گذشته میلادی، شرکت نفت ایرکوتسک یک قرارداد همکاری را با شرکت تویو انجینیرینگ (Toyo Engineering) ژاپن امضاء کرد که به موجب آن عملیات ساخت و ساز تاسیسات 650 هزار تنی تولید اتیلن و پلی اتیلن خود را به شرکت ژاپنی واگذار کرد. فناوری اتیلن مورد استفاده در این تاسیسات از سوی شرکت آمریکایی لامس تکنولوژی (Lummus Technology) پیشتیبانی می شود. فناوری تولید پلی اتیلن اما فرآیند یونی پول (UNIPOL) است که لایسنس آن از سوی شرکت یونیویشن تکنولوژیز (Univation Technologies) واگذار شد.

بر اساس داده های منتشر شده از سوی رسانه ها، شرکت نفت ایرکوتسک پارسال تا 25 درصد از سهام خود در پروژه مجموعه شیمیایی گازی (gas chemical project) را به غول پتروشیمی روسیه، سیبور، پیشنهاد کرد. سیبور قرار است پلی اتیلن تولیدی در این تاسیسات را خریداری و از طریق کانال های خود به فروش برساند.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۹