کویت به دنبال توسعه صنعت پتروشیمی

کویت به دنبال توسعه صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷) ۰۹:۰۱

کویت در حال بررسی ساخت چهارمین مجموعه پتروشیمی خود برای تولید انواع پلاستیک است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت دولتی  نفت کویت (Kuwait Petroleum Corporation) به دنبال توسعه بیشتر شاخه پتروشیمی خود با هدف متنوع ساختن فعالیت هایش است. این موضوع علی رغم تاخیرهای طولانی در ساخت پروژه پالایشگاه الزور (Al-Zour) اتفاق می افتد.
هاشم هاشم، مدیر عامل  نفت کویت، روز سه شنبه 16 بهمن ماه گفت: ما در حال بررسی ساخت چهارمین مجموعه پتروشیمی خود با نام الفینز-4 (Olefins-4) برای تولید انواع پلاستیک هستیم.
البته وی جزئیاتی در این باره منتشر نکرد.
این پروژه ظرفیت تولید پتروشیمی  نفت کویت را در کنار تاسیسات الفینز-3 (Olefins-3) و آروماتیکس-2 (Aromatics-2) که در حال احداث در پالایشگاه الزور هستند؛ به طور چشمگیری افزایش می دهد.
هاشم در یک کنفرانس انرژی در کویت عنوان کرد: تنوع و سرمایه گذاری برای توسعه، راه حل بیشینه سازی ارزش افزوده فعالیت های موسسه نفت کویت است. این رویکرد آسیب پذیری در مقابل نوسانات قیمت نفت خام را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.
مجموعه پتروپالایشگاهی الزور با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز در جنوب این کشور، قرار است در سال 2020 میلادی و پس از سال ها تاخیر در راه اندازی آن به دلیل بررسی های پارلمانی، در مدار تولید قرار گیرد.
این تاسیسات 10 میلیارد دلاری برای تولید سالانه یک میلیون تن پلی اتیلن، 400 تا 600 هزار تن پلی پروپیلن، همچنین بنزین، گازوئیل و نفت کوره است.
انتظار می رود مناقصه برای واگذاری عملیات مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز، سال آینده برگزار شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۹۲