سرمایه گذاری کویت در یک طرح پتروشیمی کانادا

سرمایه گذاری کویت در یک طرح پتروشیمی کانادا
(سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۴۳

کانادا با همکاری کویت قصد دارد یک مجتمع جدید پتروشیمی باسرمایه گذاری 4.5 میلیارد دلاری در آلبرتا کانادا احداث کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت های پمبینا پایپ لاین (Pembina Pipeline) و صنایع پتروشیمی کویت (Kuwait's Petrochemical Industries Company) روز دوشنبه 15 بهمن ماه از پیشبرد پروژه ساخت تاسیسات هیدروژن زدایی پروپان (PDH) و تولید پلی پروپیلن (polypropylene) جدید خود در استان آلبرتا کانادا خبر دادند.
تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری در پروژه تاسیسات چهار میلیارد و 500 میلیون دلاری یادشده قرار بوده است با تکمیل عملیات طراحی و مهندسی پایه (front-end engineering and design) صورت گیرد. این تاسیسات روزانه 23 هزار بشکه پروپان را از مجموعه فرکشنیشن رد واتر (Redwater fractionation complex) شرکت پمبینا در آلبرتا و دیگر تاسیسات موجود در منطقه دریافت و مصرف خواهد کرد. تاسیسات جدید همچنین قرار است سالانه 550 هزار تن پلی پروپیلن تولید کند.
این پروژه که در انتظار دریافت تاییدیه های زیست محیطی و قانونی لازم به سر می برد؛ مطابق جدول زمانبندی قرار است تا اواسط سال 2023 میلادی به بهره برداری برسد.
شرکت پمبینا بر اساس بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر کرده است؛ انتظار دارد تولید در حوضه رسوبی غرب کانادا (WCSB) تا سقف چهار برابر از میزان تقاضای داخلی فراتر رود. مازاد تولید به طور سنتی از طریق ریل به ایالات متحده صادر می شد. اما ایالات متحده در حال حاضر بیش از یک میلیون بشکه پروپان در روز صادر می کند. منطقه حوضه رسوبی غرب کانادا شامل جنوب غرب استان مانیتوبا، جنوب ساسکاچوان، آلبرتا، شمال غرب بریتیش کلمبیا و گوشه جنوب غرب نواحی شمال غرب کشور است.


تعداد بازدید : ۱,۲۳۸