همکاری آرامکو و کره جنوبی برای ساخت یک مجتمع تولید پلی ایزو بوتیلن

همکاری آرامکو و کره جنوبی برای ساخت یک مجتمع تولید پلی ایزو بوتیلن
(یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۱۸

شرکت سعودی آرامکو و شریک آن توتال فرانسه، به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را با شرکت پتروشیمی دالیم کره جنوبی، برای ساخت یک مجتمع تولید پلی ایزوبوتیلن (PIB) در منطقه صنعتی جبیل عربستان سعودی امضاء کردند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت سعودی آرامکو و شریک آن توتال فرانسه، به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را با شرکت پتروشیمی دالیم کره جنوبی، برای ساخت یک مجتمع تولید پلی ایزوبوتیلن (PIB) با ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن در منطقه صنعتی جبیل عربستان سعودی امضاء کردند.

سعودی آرامکو و و شرکت فرانسوی توتال در ماه اکتبر سال گذشته میلادی یک تفاهمنامه توسعه مشترک (joint development agreement) را برای عملیات مهندسی پایه و طراحی (FEED) یک مجموعه پتروشیمی بزرگ، به ارزش پنج میلیارد دلار، به امضاء رساندند. انتظار می رود مجموعه یادشده تا سال 2024 میلادی راه اندازی شود.

شرکت دالیم، مستقر در کره جنوبی، نیز قرار است فناوری خود را برای تولید طیفی از محصولات پلی ایزوبوتیلن معمول (CPIB) تا پلی ایزوبوتیلن بسیار واکنش پذیر (HR-PIB)، در اختیار سعودی آرامکو و توتال قرار دهد.

شرکت سعودی آرامکو روز پنجشنبه 11 بهمن ماه اعلام کرد: مطابق جدول زمانبدی پیش بینی شده، عملیات طراحی و مهندسی پایه مجتمع تولید پلی ایزوبوتیلن جدید در ماه فوریه امسال آغاز می شود و در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به پایان می رسد. با رسیدن این مجتمع به مرحله بهره برداری، پلی ایزوبوتیلن برای اولین بار در عربستان سعودی به تولید می رسد.

تاسیسات پتروشیمی جدید خوراک خود را از مجموعه امیرال (Amiral complex) واقع در منطقه جبیل، در ساحل شرقی عربستان سعودی دریافت خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۶۵