ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف در اتحادیه اروپا

ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف در اتحادیه اروپا
(یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۴۶

اتحادیه اروپا تعداد زیادی از پلاستیک های یکبار مصرف را با هدف صیانت از محیط زیست ممنوع می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ، پارلمان اروپا و انجمن اتحادیه اروپا به تازگی به توافقنامه ای موقت درباره اقدامات جدید مهمی که کمیسیون اروپا در راستای رفع مشکلات زباله های دریایی در مبدا در نظر گرفته است؛ دست یافتند. این توافقنامه 10 محصول پلاستیکی و تجهیزات ماهیگیری که بیشتر در سواحل پیدا می شوند را هدف قرار داده است.

توافقنامه یادشده در تاریخ 19 دسامبر حاصل شد و مبتنی بر طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا است که در ماه مه میلادی به عنوان راهبرد پلاستیک های اروپا (European Plastics Strategy) پیشتر در همین سال به تصویب رسید. توافقنامه جدید بخشی از این راهبرد به شمار می رود.

دستور العمل جدید اتحادیه اروپا تحت عنوان لایحه "بلندپروازانه ترین ابزار قانونی" با هدف رسیدگی به مشکل زباله های دریایی تدوین شده است.

به عنوان بخشی از این دستور العمل، در مواردی که جایگزین هایی در دسترس و ارزان قیمت برای محصولات پلاستیکی یکبار مصرف مانند گوش پاک کن، قاشق و چنگال یکبار مصرف، بشقاب های پلاستیکی، نی، هم زن پلاستیکی، دسته برای بادکنک، محصولات ساخته شده از پلاستیک اکسو زیست تخریب پذیر (oxodegradable plastic) و محفظه های محصولات خوراکی و نوشیدنی ساخته شده از پلی استایرن انبساطی (expanded polystyrene) وجود دارد؛ استفاده از این تولیدات در بازار ممنوع می شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۹