آغاز تولید تجاری پلی بوتیلن ترفتالات در عربستان

آغاز تولید تجاری پلی بوتیلن ترفتالات در عربستان
(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۴

تولید تجاری در مجتمع پلی بوتیلن ترفتالات پتروشیمی سیپکم عربستان آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (ZAWYA)، شرکت بین المللی پتروشیمی سعودی موسوم به سیپکم (Sipchem) به تازگی از آغاز عملیات تجاری (commercial operation) در مجتمع پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) خود واقع در مجموعه این شرکت در شهر صنعتی جبیل عربستان سعودی خبر داد.
مجتمع یادشده متعلق به شرکت سیپکم کمیکال (Sipchem Chemical) است که از زیرمجموعه های شرکت سیپکم محسوب می شود. سیپکم 95 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.
بر اساس بیانیه منتشرشده در بازار بورس اوراق بهادار عربستان سعودی (تداول)، سیپکم همچنین اعلام کرد: تاثیر اقتصادی آغاز فعالیت تجاری 100 درصدی مجتمع مور د نظر در نتایج عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه سوم سال 2018 میلادی آشکار می شود.
ظرفیت تولید سالانه این پروژه هم اکنون به 63 هزار تن در سال رسید.
احمد الاهالی، مدیر عامل سیپکم، عنوان کرد: عملیات تجاری مجتمع پلی بوتیلن ترفتالات که در نوع خود اولین در خاورمیانه به شمار می رود؛ گامی مهم در راستای راهبرد رشد و توسعه شرکت سیپکم به شمار می رود. اضافه شدن این مجتمع ما را قادر می سازد تا مزیت پکیج یکپارچه محصولات (integrated package of products) را بیش از پیش درک کنیم و به تقویت زنجیره اررش افزوده کمک می کند.
شرکت سیپکم در سه ماهه اول امسال توانست جهش 65.1 درصدی سود خالص را نسبت به سه ماهه اول سال گذشته میلادی ثبت کند.

تعداد بازدید : ۱,۳۸۴