نرخ فاینانس چینی ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی مناسب است

نرخ فاینانس چینی ها  برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی مناسب است
(شنبه ۲ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۲۹

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: نرخ فاینانس چینی ها برای حضور برای طرح های توسعه ای پتروشیمی ایران از 6 تا 12 درصد است .

اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفتگو با خبرنگارنیپنا، نرخ فاینانس ها برای تامین منابع مالی در صنعت پتروشیمی کشورمان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این نوع فاینانس ها همانند استانداردهای جهانی و از 6 تا 12 درصد است که برای سرمایه گذاری در صنایع مختلف کشوراز جمله صنعت پتروشیمی مناسب است .
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: زمینه های همکاری با چینی ها درصنعت پتروشیمی گسترده است و از سالیان دور این همکاری های مشترک وجود داشته وشرکت های صاحب نام چین در مجتمع ها و طرح های پتروشیمی کشورمان همکاری می کنند.
وی ادامه داد: چین می تواند درتامین ماشین آلات و سرمایه گذاری به صنعت پتروشیمی ایران کمک کند اما باید به این نکته اشاره کرد که در تکنولوژی و دانش فنی ایران از کشور چین پیشرفته تراست .
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران وچین در جذب فاینانس از سوی کشور چین چه شرایطی وجود دارد ، عنوان کرد: بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی این کشور تفاهماتی اثر بخش داشته اند و در صورت تصویب پروژه از سوی وزارتخانه های ذیربط، بانک مرکزی 15 درصد تامین ریالی طرح را انجام داده و 85 درصد تامین سرمایه از طرف بانک های چینی و با سرمایه گذاری چین انجام خواهد شد .
وی ادامه داد: دو بانک صنعت و معدن و پارسیان امور اجرایی این نوع از فاینانس ها را برعهده دارند .
عسگراولادی با اشاره به وظایف ذاتی اتاق های مشترک بازرگانی عنوان کرد: شناسایی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت و سرمایه‌گذاری کشور خارجی به اعضا و رایزنی و مذاکره با مقامات و نهادهای مرتبط با تجارت در کشور خارجی جهت بهبود شرایط تجارت از جمله وظایف ذاتی اتاق های بازرگانی مشترک است .
به گزارش نیپنا، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین چندی پیش درگفتگو با نیپنا با تاکید بر این که اتاق های مشترک بازرگانی میان کشورها بازوی مشورتی برای فعالیت اقتصادی میان کشو‌رها هستند ، گفت :‌اتاق‌های مشترک به طور معمول کار اجرایی انجام نداده و امور مشورتی را در تبادلات و مبادلات تجاری طرفین دو کشور به انجام می رسانند .
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به ارتباط گسترده سفرای دو کشور ایران و چین ، افزود: موضوع های مرتبط با تجارت یا سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی توسط کنسولگری های ما در شانگهای و هنگ کنگ،مطرح می شود و اطلاعات و مشتریان محصولات تولیدی یا طرح های سرمایه گذاری را به آنها ارائه می دهیم .
عسگراولادی تصریح کرد:‌ معرفی نهادهای دولتی و خصوصی یا مشترک مرتبط با تجارت کشور خارجی به اعضا از جمله وظایف اتاق های مشترک بازرگانی است و اتاق ایران و چین نیز در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام داده است .

تعداد بازدید : ۲,۹۳۰