ساخت یک مجموعه پلی پروپیلن یکپارچه در لهستان

ساخت یک مجموعه پلی پروپیلن یکپارچه در لهستان
(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۵۸

تاسیسات جدید با ظرفیت 400 هزار تن در سال با سرمایه گذاری گروپا آزوتی لهستان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت اروپایی تولیدکننده محصولات شیمیایی و پلیمر گروپا آزوتی لهستان در نظر دارد یک مجتمع یکپارچه تولید پلی پروپیلن و پروپیلن را در شهر پولیس در شمال غرب این کشور، احداث کند.
با تایید این پرژه بزرگ از سوی هیئت مدیره یکی از زیرمجموعه های گروپا آزوتی موسوم به PDH Polska در تاریخ ششم اکتبر، تاسیسات جدید با ظرفیت 400 هزار تن در سال به بهره برداری خواهد رسید. با این حال طرح توسعه ای یاشده هنوز نیازمند تایید هیئت نظارتی و نشست سالانه گروه آزوتی لهستان است.
در ماه اوت، شرکت آزوتی تایید مورد نیاز برای این طرح توسعه ای جدید در منطقه ویژه اقتصادی Pomeranian (Pomeranian Special Economic Zone) و دریافت کمک های منطقه ای را کسب کرد.
مجموعه جدید قرار است شامل یک ناحیه بندری ویژه با تاسیسات ذخیره سازی و زیرساخت های حمل و نقل مورد نیاز باشد. کار احداث این طرح از سال 2019 میلادی کلید می خورد و انتظار می رود که تولید تجاری در این مجموعه از سال 2022 میلادی شروع شود.
از آنجا که طرح اولیه گروه آزوتی برای این پروژه یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH) در شهر پولیس لهستان بود؛ با تغییر برنامه، هزینه خالص پروژه یادشده از 420 میلیون یورو به یک میلیارد و 270 میلیون یورو بالغ شد.

تعداد بازدید : ۱,۹۷۲