در گفتگو با نیپنا اعلام شد:

ساخت بزرگترین طرح تولید اتیلن در غرب ایران/ جزئیات تامین آب و خوراک پتروشیمی دهلران

ساخت بزرگترین طرح تولید اتیلن در غرب ایران/ جزئیات تامین آب و خوراک پتروشیمی دهلران
(چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶) ۱۲:۱۰

رئیس هیأت مدیره پتروشیمی دهلران با اشاره به آغاز ساخت یکی از بزرگترین طرح‌های تولید اتیلن در غرب کشور، اعلام کرد: با مشخص شدن منابع تامین خوراک گاز، اتان و آب، عملیات اجرایی این طرح پتروشیمی آغاز شده است.

مهندس «حسن بیگی» در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره جزئیات آغاز ساخت و عملیات اجرایی طرح پتروشیمی دهلران همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، گفت: امروز با حضور استاندار ایلام عملیات ساخت این طرح پتروشیمی در استان ایلام آغاز شد.
رئیس هیأت مدیره پتروشیمی دهلران از طرح پتروشیمی دهلران به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های جدید و در دست اجرای تولید اتیلن در غرب کشور یاد کرد و اظهار داشت: این طرح از ظرفیت تولید سالانه 700 هزار تن اتیلن و 150 هزار تن پروپیلن برخوردار است.
این مقام مسئول درباره وضعیت تامین آب پتروشیمی دهلران هم اظهار داشت: هم اکنون در فاصله حدود دو کیلومتری پتروشیمی دهلران سد «دره دشت» قرار دارد که امکان تامین آب این طرح را فراهم می کند.
وی همچنین در خصوص تامین خوراک اتان پتروشیمی دهلران هم توضیح داد: هم اکنون ساخت طرح NGL 3100 با هدف جمع آوری گازهای همراه میادین نفتی آغاز شده که در فاصله 45 کیلومتری پتروشیمی دهلران قرار دارد که امکان تامین خوراک گاز پتروشیمی را فراهم می کند.
بیگی با بیان اینکه ساخت پتروشیمی دهلران در راستای تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و پتروشیمی کشور بوده و عملا با جمع آوری گازهای همراه امکان تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری همچون اتیلن و پروپیلن در غرب کشور فراهم می شود، افزود: علاوه بر این با احداث صنایع تکمیلی پتروشیمی و شهرک‌های پتروشیمی در جوار پتروشیمی دهلران می توان علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر زمینه اشتغال جوانان ایلام را در این طرح های پتروشیمی فراهم کرد.
رئیس هیأت مدیره پتروشیمی دهلران همچنین میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای ساخت این طرح پتروشیمی را حدود 550 میلیون یورو و 4000 میلیارد ریال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این اعتبارات از آورده سرمایه گذاران و صندوق‌های بازنشستگی تامین خواهد شد ضمن آنکه مذاکراتی برای تامین و جذب سرمایه گذاری خارجی هم آغاز شده است.
به گزارش نیپنا، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، با حضور «محمدرضا مروارید» استاندار ایلام و جمعی از مدیران و مسئولان صنعت پتروشیمی به صورت رسمی عملیات اجرایی طرح پتروشیمی دهلران آغاز شد.

تعداد بازدید : ۵,۰۰۶