عزم خانواده بزرگ پتروشیمی برای تحقق جهش دوم این صنعت در دولت دوازدهم

عزم خانواده بزرگ پتروشیمی برای تحقق جهش دوم این صنعت در دولت دوازدهم
(سه شنبه ۳۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۱۱

معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی گفت: فعالان صنعت پتروشیمی ایران با همدلی و همگرایی مصمم به تحقق جهش دوم این صنعت در دولت دوازدهم هستند.

مرضیه شاهدایی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری میان تمامی ارکان صنعت پتروشیمی ایران اظهارکرد: خوشبختانه این صنعت پیشرودرمسیر توسعه قرار گرفته است و می توان با بهره برداری از طرح های جدید وافزایش ظرفیت تولید برنامه ریزی های انجام شده برای جهش این صنعت را محقق کرد.
وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران برای رسیدن به جهش دوم مورد نظر وزیر نفت باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرده و سرمایه گذاری های جدیدی در حوزه های مختلف انجام دهد و همانطور که بارها اعلام شده است شرکت ملی صنایع پتروشیمی همراه بخش خصوصی است .
شاهدایی گفت: ساخت و تکمیل زیرساخت ها همگام با افزایش تامین مالی طرح های توسعه ای می تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشورمان بدهد و در این مسیر آماده همکاری و تعامل با علاقه مندان به سرمایه گذاری هستیم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که سرمایه گذاری های جدید همسو با تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی در این صنعت است گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده حمایت و همکاری برای توسعه صنایع پایین دستی از سوی بخش خصوصی است و باید از این بخش حمایت کنیم.
وی افزود: خوشبختانه برخی از مجتمع های پتروشیمی حرکت خوبی را برای ساخت صنایع تکمیلی و مشارکت در طرح هایی که در زنجیره تولید هستند آغاز کرده اند و امید است که در آینده نزدیک تکمیل زنجیره تولید را بطور کامل در صنعت پتروشیمی با هدف جلوگیری از خام فروشی  و خام سوزی شاهد باشیم.
شاهدایی ادامه داد: امیدوارم با بهره مندی از سرمایه ارزشمند انسانی و توان، تخصص و عزم ایجاد شده در سطوح مختلف بتوانیم شاهد توسعه چشمگیر صنعت پتروشیمی با سرمایه بخش خصوصی و با ابعاد و استانداردهای بین المللی باشیم.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به این که پیشرفت های صنعت پتروشیمی، نشانه ای از توانایی های علمی و فنی ایران و ایرانی است و کارکنان صنعت پتروشیمی از این بابت بر خود می بالند اظهارکرد: اکنون فضا برای توسعه در تمام ابعاد مهیا شده است و افزون بر تامین کامل نیازهای داخلی در سال های آتی رشد چشمگیر صادرات انواع محصولات پلیمری و شیمیایی را رقم خواهیم زد.

تعداد بازدید : ۱,۸۳۵