عملکرد تولید 57 مجتمع پتروشیمی اعلام شد

عملکرد تولید 57 مجتمع پتروشیمی اعلام شد
(سه شنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۰۸

تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان تیرماه در مجموع به بیش از 18 میلیون و یکصد و نود و شش هزار تن رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ ظرفیت اسمی 57 مجتمع پتروشیمی تا پایان امسال حدود 72 میلیون تن است که از میزان حدود 60 میلیون تن در برنامه تولید واقعی قرار دارد.

براساس این گزارش، عملکرد 21 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر از ابتدای سال تا پایان تیرماه امسال 6 میلیون و پانصد و پنجاه و هفت هزار تن بوده است.

ظرفیت اسمی سالانه مجتمع های پتروشیمی در ماهشهر 25.6 میلیون تن و برنامه تولید سال آن نیز 21 میلیون تن برآورد شده است.

همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده در حدود 7 میلیون و نهصد و دو هزار تن بوده است.

ظرفیت اسمی سالانه مجتمع های پتروشیمی در عسلویه 32.7 میلیون تن و برنامه تولید سال آن نیز درحدود 26.5 میلیون تن  برآورد شده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی 21 مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی کشور در مدت زمان مذکور در حدود 3 میلیون و هفتصد و سی و شش هزار تن بوده است.

ظرفیت اسمی سالانه مجتمع های پتروشیمی سایر مناطق کشور 13.7 میلیون تن و برنامه تولید سال آن نیز 11.4 میلیون تن برآورد شده است.

به گزارش نیپنا؛ مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در تیرماه امسال حدود 4.7 میلیون تن و عملکرد تولید از ابتدای سال تا پایان تیرماه بیش از 18 میلیون تن بوده است.

میزان فروش داخلی صنعت پتروشیمی تا پایان تیرماه نیز 5749.45 هزار تن (به ارزش 111216.26 میلیارد ریال)  و میزان صادرات نیز 7188.86 هزارتن (به ارزش 3496.26 میلیون دلار) بوده است.

بر پایه این گزارش، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از 313 هزار تن و پتروشیمی نوری از نظر ارزش با بیش از 91 میلیون دلار به خود اختصاص دادند.

 همچنین در تیرماه امسال پتروشیمی بندر امام با 200.73 هزار تن عرضه داخلی در صدر تامین کنندگان نیاز مصرف کنندگان داخلی قرار گرفت و پتروشیمی جم نیز از نظر ارزش با 2.917 میلیارد ریال رتبه نخست را  در میان مجتمع های پتروشیمی به دست آورد.

بر اساس این گزارش، بالاترین عملکرد تولید در تیر ماه امسال را مجتمع های پتروشیمی بیستون، مهر، تخت جمشید، پلی پروپیلن جم، ارومیه، خراسان،کربن ایران،فرسا شیمی، تبریز، بوعلی سینا و لاله به خود اختصاص دادند.

تعداد بازدید : ۱,۶۵۳