اوکراین پل ارتباطی جدید صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا

اوکراین پل ارتباطی جدید صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا
(دوشنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۱۲

اوکراین به دلیل دسترسی به بازارهای بین المللی در اروپا می تواند پل ارتباطی خوبی برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به بازارهای اروپایی باشد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در ایران امروز دوشنبه(23 مردادماه) در دیدار با مرضیه شاهدایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگسترش همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی تاکید کرد.

سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در ایران در این دیدار اظهارکرد: اوکراین به عنوان یکی از مصرف کنندگان محصولات صنعت پتروشیمی ایران است که  بعد از برجام خوشبختانه شاهد توسعه چشمگیری در روند روابط بودیم و همکاری بین دو کشور تا 70 درصد رشد داشته است.

سفیر اوکراین در مورد افزایش سطح همکاری های دو کشور در زمینه صادرات صنعت پتروشیمی ضمن خاطر نشان کردن امکان دسترسی به بازارهای اروپایی گفت: ما می توانیم در قالب یک همکاری مشترک (جوینت ونچر) با ایران در تمام زمینه های صنعت انرژی مثل تولید محصولات مختلف صنعت پتروشیمی، راه ورود ایران به بازارهای اروپایی باشیم.

بر اساس این گزارش از آن جایی که یکی از راهکارهای پیشنهادی متولیان صنعت پتروشیمی جذب سرمایه های خارجی برای توسعه این صنعت است مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیزدر جریان دیدار با سفیر اوکراین در تهران گفت: زمینه همکاری برای ورود سرمایه گذاران اوکراینی به صنعت پتروشیمی ایران می تواند در قالب ایجاد طرح و پروژه در ایران و همچنین صادرات محصولات تولیدی به بازارهای اروپایی باشد.

شاهدایی افزود: گسترش دانش فنی و سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه از دیگر بخش هایی است که صنعت پتروشیمی ایران می تواند با سرمایه گذاران اوکراینی همکاری داشته باشد و از آنجایی که تکنولوژی های صنعت پتروشیمی اوکراین به روز نیست یا بهره وری بالایی ندارد، ایران می تواند تجربیات خود را در اختیار آنان قرار داده و با راه اندازی طرح های پتروشیمی در اوکراین امکانات توسعه را برای آنها فراهم کند، ایران لایسنس هایی در زمینه تولید پلیمر و متانول دارد که می تواند در اختیار صنعت پتروشیمی اوکراین قرار دهد.

بر اساس این گزارش، سفیر اوکراین در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مقام های عالی صنعت پتروشیمی کشورمان درخواست کرد تا برای به دست آوردن راهکار مناسب برای گسترش همکاری مشترک بین دو کشور، تیمی از ایران برای بازدید از سایت پتروشیمی اوکراین به آن کشور سفر کند تا اطلاعات درستی از زمینه های مختلف همکاری بین دو کشور فراهم شود. همچنین سفارت اوکراین نیز پروپوزالی برای فرصت های سرمایه گذاری و همکاری در ایران را تهیه خواهد کرد. 

 گفتنی است که سرگئی بوردیلیاک برای حضور نمایندگان بخش خصوصی صنایع پایین دست پتروشیمی در یازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست که مهرماه سال جاری در ایران برگزار خواهد شد نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: در کوتاه ترین زمان ممکن لیست شرکت کنندگان برای حضور در نمایشگاه را اعلام خواهم کرد.

تعداد بازدید : ۱,۷۴۱