مبین پیشتاز پتروشیمی ها در معامله های بورس

مبین پیشتاز پتروشیمی ها در معامله های بورس
(سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۶:۴۵

شرکت پتروشیمی مبین با 39 واحد با همراهی دو شرکت دیگر بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص بورس تهران ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران امروز نیز شاهد روزی آرام همگام با معاملاتی  کم حجم بود و شاخص نتوانست رشد قابل قبولی را تجربه کند، به طوری که شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه 30 خرداد ماه ) با افزایش 8 واحدی روی رقم 78 هزار و 867 واحد ایستاد.
 بر اساس این گزارش ، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 24 واحدی عدد 16 هزار و 963 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 35 واحدی به رقم  85 هزار و 734  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول در حالی با کاهش 42 واحدی به رقم  54 هزار و 364  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 295 واحدی عدد  176 هزار و 894  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 4 واحدی به 900 واحد رضایت داد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های کشتیرانی ج.ا.ابا 24 واحد ،تاپیکو و یالایش نفت بندر عباس هریک با 14 واحد و بانک ملت با 13 کاهش بیشترین تاثیر منفی  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی مبین با 39 واحد، همراه اول با 16 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 13 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
این گزارش می افزاید: ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 100 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 403 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30 هزار و 941  نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، گروه صنعتی بوتان، تولید فیبر ایران، ایران مرینوس، تأمین ماسه ریخته‌گری، پتروشیمی مبین، مواد ویژه لیا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیسکوئیت گرجی، لیزینگ ایران، لیزینگ ایرانیان، سیمان هرمزگان، اوراق واهی سپرده عام بانک پارسیان، نفت ایرانول، گروه سرمایه‌گذاری سایپا متوقف شدند.
همچنین کمتر از 6 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو و در عین حال بیش از 5 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش 2 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد.
بر پایه این گزارش ، در جریان معامله های روز جاری بازار سرمایه ، اندکی بیش از 5 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران نیز به ارزش کمتر از 10 میلیاردتومان کد به کد شد، در حالی که کمتر از 5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از 2 میلیاردتومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.


تعداد بازدید : ۲,۴۲۱