رئیس هیئت نمایندگی هند :

تسهیل روابط تجاری ایران و هند در سال 2016

تسهیل روابط تجاری ایران و هند در سال 2016
(جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵) ۱۶:۵۶

همزمان با رفع مشکلات بانکی و برچیده شدن موانع ناشی از تحریم ها، بزودی شرایط برای تسهیل و توسعه روابط دوجانبه به ویژه در عرصه صنایع پلاستیک و پلیمر فراهم شود.ِ

 باوین وورا، مدیر شرکت پلیمر بازار POLYMER BAZAAR ، در گفتگو با خبرنگار نیپنا در حاشیه دهمین نمایشگاه ایران پلاست، با اشاره به سابقه طولانی همکاری ها و روابط تجاری میان دو کشور ایران و هند و مشترکات فرهنگی موجود، عنوان کرد: مبادله کالا میان ایران و هند به صورت گسترده ای از گذشته تا کنون جریان داشته و شامل محصولاتی متنوعی نظیر منسوجات، ادویه، محصولات کشاورزی ، پلیمر، نفت خام و غیره می شود.

وورا ابراز امیدواری کرد که با رفع مشکلات بانکی و برچیده شدن موانع ناشی از تحریم ها، ظرف 6 تا 9 ماه آینده شرایط برای تسهیل و توسعه روابط دوجانبه به ویژه در عرصه صنایع پلاستیک و پلیمر فراهم خواهد شد.

او با اشاره به سخنان درامندرا پرادهان، وزیر نفت و گاز هند، مبنی بر سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری در بندر چابهار، طرح هایی از این دست را تسهیل کننده معاملات و تبادل کالاهای پتروشیمی، محصولات پلیمری و شمیایی دانست.

مدیر شرکت POLYMER BAZAAR ضمن اشاره به جذابیت بالای بازار ایران و برخورداری این کشور از ذخایر غنی نفت و گاز، خواهان حمایت بیش از پیش دولت ایران در راستای گسترش همکاری ها شد.

همچنین یکی از اعضای هیئت هندی ابراز امیدواری کرد که با برچیده شدن مشکلات بانکی به دنبال رفع تحریم ها، فصل جدیدی از همکاری ها میان دو کشور در حوزه صنعت پتروشیمی آغاز شود.

به گزارش نیپنا، این نمایشگاه توانسته است بیش از 500 شرکت خارجی تراز اول جهان را برای حضور در این نمایشگاه جذب کند.

دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست 25 تا 29 فروردین ماه 1395 (13 تا 17 آوریل 2016 میلادی) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

تعداد بازدید : ۹۶,۲۷۰