چشم انداز بورس در سال 95 مثبت است

چشم انداز بورس در سال 95 مثبت است
(چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵) ۱۳:۵۳

چشم انداز بورس در سال 1395 مثبت است و برخی نوسان های موجود در بورس ذات بازار سرمایه بوده و بزودی رونق و شکوفائی به بورس تهران باز خواهد گشت.

شاهرخ مهاجر، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر این‌که بورس در آینده نزدیک دوباره رونق خود را باز خواهد یافت اظهارکرد: بورس تهران با توجه به فضای مثبت موجود در کشور و نیز نشانه‌های خروج از رکود بزودی به روزهای خوب خود باز خواهد گشت.

وی افزود: شرکت های بزرگ بورسی به سوددهی مطلوبی رسیده‌اند و شرکت های کوچک نیز به آینده امیدوار هستند و به ویژه  برخی از شرکت های پتروشیمی با توجه به ابهام در نرخ خوراک ، پارسال فراز و فرود داشتند اما امسال با توجه به تعین فرمول برای نرخ خوراک، این صنایع در آینده به سوددهی بالایی خواهند رسید.

کارشناس بورس با اشاره به مزایای تعیین فرمول بلندمدت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت:  در صورتی که نرخ خوراک برای یک مدت طولانی با ثبات باشد، سرمایه‌گذار براساس روند تاریخی تصمیم‌گیری خواهد کرد و می‌تواند با اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاری بپردازد.

مهاجر تصریح کرد: سهام پتروشیمی‌ها از سهم‌های پرطرفدار است و هر سهم آنها در بورس ارزشمند است.

وی افزود: هر اندازه اقتصاد کشور به سوی ثبات گام برمی دارد عملکرد بازار سرمایه نیز مطلوب تر خواهد بود و بازار سرمایه می‌ تواند در اجرای این سیاست های خروج از رکود دولت نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشته باشد و در صورتی که برنامه‌ ریزی جامع و کلان برای استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه وجود داشته باشد بدون تردید می‌ توان به آینده اقتصاد ایران خوش‌ بین بود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اهالی بازار سرمایه همچنان اعتقاد دارند که حمایت های دولت، سازمان بورس و نظام بانکی می تواند در توسعه بورس نقش آفرین باشد و امید است برنامه های حمایتی دولت بطور کامل به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی دولت در حوزه سیاست‌ پولی، انضباط پولی و کنترل افزایش پایه پولی است که با هدف افزایش ثبات اقتصاد کلان، تداوم روند کاهنده تورم و پیش‌بینی‌پذیری تحولات آتی اقتصاد کلان کشور است که این موارد می‌تواند به خروج از رکود کمک کرده و ثبات اقتصادی را به همراه آورد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تنوع دادن به ابزارها و نهادهای تامین مالی به منظور پوشش دادن کلیۀ نیازهای سرمایه‌گذاران و شرکت های سرمایه‌پذیرمی تواند در آینده رونق بازار سرمایه را به همراه داشته باشد و منجر به تحول در اقتصاد کشورمان شود.

تعداد بازدید : ۳,۴۷۱