سهم پتروشیمی از فناوری نانو به 7 درصد رسید

سهم پتروشیمی از فناوری نانو به 7 درصد رسید
(یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴) ۱۷:۵۵

استفاده از فناوری نانو در صنایع مختلف درحال گسترش است و سهم پتروشیمی از این دانش به 7 درصد رسیده است.

به گزارش نیپنا، معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت با اشاره به رشد فناوری نانو در کشور و رسوخ آن درصنعت گفت: حرکت فناوری نانو در کشور از بیان مباحث علمی و تولید علم در مراکز آموزشی، به تولید صنعتی و تجاری سازی رسیده است.

علی اصغر توفیق افزود: اکنون فناوری نانو در  9حوزه صنعتی کشور از قبیل صنعت ساختمان، خودرو سازی، نفت و پتروشیمی، داروسازی و غذایی وارد شده اما ظرفیت کشور بیش از آن است که انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه رسوخ فناوری نانو در صنایع کشور باید افزایش یابد، بیان کرد: فناوری نانو به صنعت خودرو تنها پنج درصد، ساختمان سازی 11 درصد، پتروشیمی هفت درصد و نساجی هفت درصد ورود پیدا کرده است و باید تلاش مضاعف در این زمینه انجام شود.

توفیق اظهار کرد: اگر امروز به فناوری نانو توجه نکنیم، بازارها ورقابت پذیری در کشور از بین می رود، با فناوری جدید می توان محصولات با کیفیت بالاتر و ارزانتر ارائه داد، باید فناوری نانو در دیگر رشته های صنعتی نیز گسترش یابد.

وی گفت: برای آشنایی صنایع با فناوری های جدید، نمایشگاه هایی از قیبل نمایشگاه فناوری نانو به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت و معدن و تجارت، مراکز دانشگاهی و پژوهشگاه برگزار می شود تا از نزدیک صنایع با این فناوری ها آشنا شوند.

توفیق در زمینه حمایت از پژوهش ها و استفاده از آن ها در صنعت گفت: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از پژوهش ها در این حوزه حمایت می کند و ما نیز، از پژوهش های کاربردی در صنعت حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه همکاری وزارت صنعت و ستاد فناوری نانو می تواند به استفاده ازنانو در صنایع مختلف کشور شتاب دهد، گفت: در همین راستا، تفاهم نامه ای بین وزارت صنعت و ستاد توسعه فناوری نانو در سال جاری امضاء شد، که می تواند حرکتی برای توسعه فناوری نانو در صنایع مختلف کشور، توسعه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری های پیشرفته به ویژه نانو و ارتقاء صنعت کشور شود.

تعداد بازدید : ۲,۳۱۲