ساخت مجتمع پتروشیمی در داکوتای شمالی به ارزش 4 میلیارد دلار

ساخت مجتمع پتروشیمی در داکوتای شمالی به ارزش 4 میلیارد دلار
(سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴) ۱۲:۰۲

سرمایه گذاران قصد دارند تا اتان را پردازش کرده و محصولاتی مانند پلی اتیلن تولید کنند و با تبدیل گاز به پلی اتیلن و در نهایت تولید طیف گسترده ای از محصولات پلاستیکی برای خود جایگاه ویژه ایجاد نمایند.

به گزارش نیپنا به نقل از گرند فورک، کارخانه پتروشیمی به ارزش 4 میلیارد دلار که از سال گذشته ساخت آن در ایالت داکوتای شمالی آغاز شده است در نظر دارد تا به عنوان بزرگترین عرضه کننده اتان در بین شرکتهای اصلی پتروشیمی دولتی محصول عرضه کند.

ویلیام گیلیام مدیرعامل شرکت گازی بدلنز در مورد محصولات احتمالی این کارخانه بزرگ می گوید: مسئولان این شرکت با توجه به سابقه قبلی شرکت مبنی بر عرضه گاز اتان قصد دارد تا گاز طبیعی اتان را پردازش کرده و محصولات جانبی پتروشیمی مثل پلی اتیلن تولید کند و با تبدیل گاز به پلی اتیلن و در نهایت تولید طیف گسترده ای از محصولات پلاستیکی در بازار رقابت محصولات پتروشیمی برای خود جایگاه ویژه ایجاد کند.

وی همچنین افزود حمایت شرکت های بزرگی مثل سی ال آر در این پروژه به ادامه روند فعالیت کارخانه کمک کرده و به ما اعتماد به نفس می دهد.

یکی از بزرگترین تولید کنندگان و رهبران صنعت پتروشیمی در ویلینستون باسین که نامش فاش نشده است در این پروژه همکاری می کند و   گیلیام از تامین بودن خوراک گاز طبیعی شرکت تا 10 سال آینده خبر داد.

در این راستا شان گوئتو از کارخانه اودنی بیسمارک که به عنوان مشاور با این پروژه همکاری می کند گفت امیدواریم که این کارخانه تا سه الی 5 سال اینده به بهره برداری برسد تا شرکت بتواند از خوراک اتان برای تولید محصولات متنوع بهره مند شود.

این در حالی است که با وجود صدور موجوزهای لازم برای ساخت، شرکت بدلنز هنوز محلی برای احداث کارخانه تولید محصولات پتروشیمی خود در داکوتای شمالی را تعیین نکرده است.

این شرکت قصد دارد تا محصولات متنوع پتروشیمی از مواد اولیه اتان تولید کند و تولیدات خود را از 1.53 میلیون تن در سال به 2 میلیون تن در سال ارتقا دهد.


تعداد بازدید : ۱,۲۵۷