افزایش نقش جغرافیایی طبیعی در ساخت مجتمع های پتروشیمی

افزایش نقش جغرافیایی طبیعی در ساخت مجتمع های پتروشیمی
(شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴) ۰۸:۵۷

مسئول ایمنی مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در طراحی و مکان یابی طرح های جدید پتروشیمی از عوارض و جغرافیایی طبیعی کشور و نقشه آمایش سرزمینی استفاده شود.

علیرضا نریمان نژاد، در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که در گذشته در زمینه ساخت تاسیسات پتروشیمی غالباً بحث اقتصادی و دسترسی به آبهای آزاد و خوراک اولویت نخست بوده است، گفت: رعایت  الزامات ایمنی و پدافند غیر عامل در صنعت پتروشیمی می تواند آثار ناشی از حوادث حاصل از مخاطرات صنعتی را به شدت کاهش دهد.

نریمان نژاد با تاکید بر این که در طراحی پروژه های جدید مشاوران مکان یاب و پدافند غیر عامل حضور دارند، گفت: نظرات این مشاوران در سازمان پدافند غیر عامل و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همپوشانی حداکثری با شرایط موجود کشور بررسی می شود.

وی تاکید کرد: در مجتمع های پتروشیمی کنونی کشور هم اکنون بحث مقاوم سازی نقاط حساس همچون اتاقهای کنترل و ساختمان های حساس، احداث دیوارهای بتنی در اطراف مخازن و ارتقا سیستمهای ایمنی و آتش نشانی  در دستور کار قرار دارد، وانگهی در این مجتمع ها الگوی نگاه مدیریت بحرانی و شرایط استراری حاکم است.

مسئول ایمنی مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به افزایش و تقویت لایه های ارتباطی بخش های مختلف در مجتمع های پتروشیمی کشور گفت: هم اکنون بحث طراحی سیستم مدیریت بحران یکپارچه و طبقه بندی نیروهای انسانی در زمان حادثه از محورهای کاری ما در مناطق عملیاتی عسلویه و ماهشهر هستند.

نریمان نژاد با بیان این که باید به پدافند غیر عامل به عنوان ابزاری کمکی نگاه کنیم، گفت: پدافند غیر عامل با توجه به ارتباطات بیرونی زیاد خود در کشور می تواند در شرایط بحرانی کمک حال شرکتهای پتروشیمی باشد.            

تعداد بازدید : ۲,۳۷۲