عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:

توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
(چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴) ۱۵:۱۹

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: توسعه صنایع پائین دستی با هدف تکمیل زنجیره ارزش راهبردی مهم و استراتژیک برای رشد صنعت پتروشیمی است.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار نیپنا، در خصوص گشایش سیاسی اخیر و ابزار علاقه‌مندی شرکت‌های خارجی برای حضور در طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های ایران در ابعاد مختلف قابل چشم ‌پوشی نیست.

نائب رئیس کمیسیون انرژی، درباره نقش صنایع پتروشیمی در این روند نیز توضیح داد: ظرفیت‌های که تاکنون در پتروشیمی نصب‌شده کم نیست اما مزیت‌های نهفته این صنعت بیش از وضعیت موجود است. از این‌رو توسعه و پیشرفت در این بخش دارای اهمیت اقتصادی است.

وی افزود: شهرک‌های تخصصی پتروشیمی باید ایجاد شود تا زنجیره ارزش تکمیل شود از این‌رو باید ساخت این مجموع‌ها در دستور کار قرار گیرد چون شهرک‌های پتروشیمی با تولید محصول نهایی به روند کاهش خام فروشی کمک خواهد کرد.

انصاری سواحل کشور را به سبب وجود آب و سایر مزیت‌های جغرافیایی، مکان مناسبی برای احداث پتروشیمی‌ها دانست و گفت: توسعه صنایع، امری مهم و راهبردی است. اما رشد صنعت باید بر اساس برنامه‌های مشخص باشد تا در آینده با تنگنا مواجه نشود.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پیش‌تر گفت: صنایع تکمیلی پتروشیمی با ساخت شهرک‌های تخصصی می‌تواند زمینه را برای جلوگیری از خام فروشی مهیا کند.

تعداد بازدید : ۳,۲۹۴