پساتحریم، عصر ایجاد ارزش افزوده پتروشیمی ها خواهد بود

پساتحریم، عصر ایجاد ارزش افزوده پتروشیمی ها خواهد بود
(دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۱۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: می توان با برنامه ریزی مشخص، ظرفیت صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده مانند پتروشیمی ها را در دوران پساتحریم افزایش داد تا این طریق قدرت رقابت پذیری آنها در داخل و خارج افزایش یابد.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درباره برنامه های صنایع پتروشیمی در شرایط پساتحریم، اظهار کرد: این صنایع در تحقق اهداف سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری هستند، نقش برجسته ای دارند. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تصریح این نقش آفرینی اقتصادی و صنعتی گفت: صنایع یاد شده با توسعه و سرمایه گذاری، قادر خواهند بود مانع خام فروشی مواد اولیه مانند نفت، گاز و میعانات گازی شوند و ارزش افزوده مواد اولیه را برای کشور محفوظ نگه دارند. 

این نماینده مجلس نهم افزود: ایجاد زنجیره ارزش و تولید محصول نهایی، دارای مزیتهای اقتصادی از جمله توسعه صادرات غیر نفتی است. 

احمدی گفت: می توان با برنامه ریزی مشخص، ظرفیت صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده مانند پتروشیمی ها را در دوران پساتحریم افزایش داد تا ا این طریق قدرت رقابت پذیری آنها در داخل و خارج افزایش یابد. 

وی ادامه داد: امید می رود با ورود فناوری و تجیهزات در چارپوب مشخص، افق پیش روی صنایع پتروشیمی روشن تر باشد.

یکی از مهمترین پیامدهای اجرای برجام و لغو تحریم ها بر صنعت پتروشیمی، تکمیل طرح های نیمه‌تمام پتروشیمی در قالب فاینانس و سرمایه‌گذاری مشترک خواهد بود.

تعداد بازدید : ۲,۲۶۸