با آغاز عملیات تعمیر و نگهداری رخ داد

تعطیلی چند واحد شرکت پتروشیمی کایان سعودی

تعطیلی چند واحد شرکت پتروشیمی کایان سعودی
(یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳) ۱۰:۴۲

مجتمع تولید محصولات الفینی کایان، که یکی از شرکتهای تابعه شرکت سعودی بیسیک اینداستریز (سابیک) است، از تاریخ اول فوریه، به مدت 5 هفته تعطیل شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری گلف بیزینس، شرکت پتروشیمی کایان عربستان سعودی، اعلام کرد که قصد دارد  بر اساس برنامه ریزی قبلی، به منظور انجام عملیات تعمیر و نگهداری در ماه های فوریه و اکتبر، چند واحد مجتمع پتروشیمی الجبیل را تعطیل کند.

این شرکت می گوید: اگر چه نرخ تولید تعدادی از واحد های وابسته به الفین، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؛ با این حال، دیگر زیر مجموعه های کایان و سابیک، قادر به جبران این کمبود تولید هستند. کاهش سود ناشی از تعطیلی این مجتمع، که در درآمد سه ماهه نخست امسال بروز می کند، حدود 320 میلیون ریال سعودی، معادل 16.5میلیون دلار، ارزیابی می شود.

همچنین یک مجتمع تولید اتیلن گلایکول و اکسید اتیلن، از تاریخ اول اکتبر، به مدت 60 روز تعطیل است.

در این بازه زمانی، واحد های تولید پلی کربنات، آمین ها و اتوکسیلات این شرکت، که مصرف کننده اتیلن گلایکول و اکسید اتیلن هستند، هر یک به ترتیب، به مدت 75 ،65 و 61 روز، تحت عملیات تعمیر و نگهداری قرار خواهند گرفت.

انتظار می رود که این تعطیلی ها، کاهش سودی معادل 340 میلیون ریال سعودی در پی داشته باشد؛ که در درآمد سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، بروز می یابد.
تعداد بازدید : ۳,۷۷۶