معاون مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری:

برنامه توسعه باید با مطالعه کامل شرایط زیست محیطی طراحی شود

برنامه توسعه باید با مطالعه کامل شرایط زیست محیطی طراحی شود
(چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳) ۱۲:۱۲

معاون مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد: نباید سرعت را فدای کیفیت کرد، هرگونه فعالیت و برنامه توسعه ای در صنعت نفت باید پس از مطالعه کامل شرایط زیست محیطی انجام شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، محمد فاضلی بعد از ظهر در همایش مسئولیتهای اجتماعی شرکت در صنعت پتروشیمی، با بیان این که متاسفانه در ایران به ویژه در صنعت نفت حفظ محیط زیست در سالهای گذشته مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: اکنون باید مسیر توسعه صنعت نفت همسو با حفظ محیط زیست صورت گیرد. 
معاون مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری با تاکید بر این که توسعه صنعت نفت باید همگام با رعایت همه اصول زیست محیطی انجام شود، گفت: حفظ محیط زیست شوخی نیست. 
وی با بیان این که توسعه با محیط زیست هیچگونه تناقضی ندارند، افزود: در موضوع محیط زیست نباید گفت یا توسعه یا محیط زیست،  بلکه تجربه نشان داده است که این دو می تواند در کنار هم محقق شوند. 
فاضلی با اشاره به این که حفظ صنعت  شیلات و دیگر صنایع، در استانهای واقع در حاشیه خلیج فارس باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: نباید توسعه صنعت نفت و گاز سبب تخریب دیگر صنایع موجود در این استانها شود. 
معاون مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهور با بیان این که فرسایش نیروهای انسانی درمناطق عملیاتی صنعت نفت در حال افزایش است، گفت: باید به نیروهای انسانی شاغل در این مناطق به ویژه نیروهای بومی توجه ویژه کرد چون نیروهای انسانی کارآمد یک سرمایه است. 
فاضلی با یادآوری این که بومیان خارک و  آبادان در زمان جنگ تحمیلی مدافعان کشورمان بودند و اکنون نباید فقط در مشاغل خدماتی از آنها استفاده کرد، افزود: اگر مجتمع های فنی و حرفه ای در مناطق عملیاتی صنعت نفت احداث شده بود اکنون همان بومیان نیروهای متخصصی شده بودند. 

تعداد بازدید : ۲,۵۲۱