محمدجواد دادفر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تلاش صنعت در گفتگو با خبرنگار نیپنا در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه ایرانپلاست اظهار کرد: شرکت ماشینسازی تلاش صنعت در حوزه تولید ماشین آلات و دستگاههای بادی پلاستیک حدود ربع قرن (۲۴ سال) فعال است. این شرکت توسط پدر بنده در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و از همان ابتدا تلاش ما رقابت با دستگاههای چینی بود که کل بازار دستگاههای باد پلاستیک را برای تولید بطری از آن خود کرده بودند. خوشبختانه در این رقابت دشوار توانستیم سهم بازار خوبی را هم از داخل به دست بیاوریم.
وی افزود: ما از دانشگاههای صنعتی بزرگ کشور و خصوصاً دانشگاههای صنعتی تهران نیرو گرفتیم و سی نفر پرسنل داریم که اغلب آنها دانش آموختگان دانشگاههای تهران، شریف و امیرکبیر و… هستند. در این مدت به محصولات خود هرسال اضافه کردیم. ماشین آلات بادی ما بیشتر در حوزه تولیدات پلاستیکی باد شونده مثل بطری عمل میکند. ما تاکنون پانزده دوره را در این نمایشگاه شرکت کردیم و به حضور در آن اصرار داریم.
دادفر در ادامه تاکید کرد: حضور شرکت ما در نمایشگاه ایرانپلاست جنبه برندینگ و تبلیغ نام شرکت است و جنبه فروش و قراردادی مستقیم ندارد. گرفتن روابط و ارتباطات با مشتریان و مخاطبان و همکاران برای ما اهمیت بیشتری در کار صنایعی مثل ما در نمایشگاهها دارند.
این فعال کارآفرین تاکید کرد: نمایشگاههای پتروشیمی و پلاستیکسازی و صنایع مرتبط پلیمری و ماشین سازان آن اساساً هرساله نمیتوانند نوآوری داشته باشند. لذا برخی شرکتها باید همهساله و برخی شرکتهای ماشین ساز مثل چین دو سال یکبار نیازمند به نمایشگاه هستند. ضمن اینکه از نمایشگاه باید مرکززدایی شود و مثل چین هر سال در استان متفاوتی برگزار میشود. ما با این موضوع موافق نیستیم که هدف از برگزاری نمایشگاه، کسب درآمد باشد. ما نیز میتوانیم یکسال نمایشگاه در شهرستان برگزار کنیم و یکسال نیز در تهران باشیم.