معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی

آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد
(یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰) ۲۰:۴۷

بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی را تشریح کرد.

 به گزارش نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) با حضور در مجلس شورای اسلامی، در گزارشی مبسوط آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی را تشریح کرد.

وی در این گزارش، به تحلیل صنعت در بخش های تولید، صادرات، نحوه تامین خوراک واحدها، روند اجرایی طرح های توسعه ای و بررسی چالش های موجود در مسیر توسعه هوشمند صنعت پرداخت.

تدوام رشد تولید صنعت پتروشیمی در سالهای آتی

همچنین، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پس از  برگزاری این جلسه  در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور حدود 90 میلیون تن است و در مقایسه با ابتدای سال 99 که  حدود 65 میلیون تن در سال بوده  است  به یک رشد چشمگیری دست پیدا کرده‌ایم و این روند رو به رشد با توجه به طرح‌هایی که صنعت پتروشیمی در دست ساخت دارد درسال های آینده تداوم خواهد یافت.

نخعی با تاکید بر ارزآوری بالای صنعت پتروشیمی به ویژه در دوران تحریم، اظهار کرد: با توجه به این که هاب‌های جدیدی برای صنعت پتروشیمی در مناطقی همچون مکران، قشم و جاسک تعریف شده است نوید توسعه بهتری در آینده برای این صنعت ارزآفرین را می دهیم.

وی با ابراز خرسندی از بومی سازی و داخلی سازی در صنعت پتروشیمی، گفت: یکی از چالش‌های مهم این صنعت برای اکنون و آینده بحث تامین خوراک یا همان گاز طبیعی است، بنابراین نیاز روزافزون صنعت پتروشیمی به گاز طبیعی به‌عنوان خوراک، با توجه محدودیت های گاز طبیعی می‌تواند یکی از چالش‌های پیش‌روی این صنعت باشد .

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان نیز پیشنهاداتی همچون اصلاح اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افزایش اختیارات این شرکت جهت مدیریت تامین خوراک‌های بین مجتمعی در راستای توسعه زنجیره محصولات، تقویت منابع مالی شرکت ملی پتروشیمی  جهت ایجاد زیر ساخت ها و طرح های مورد نیاز کشور اعطای معافیت به خوراک های بین مجتمعی که در زنجیره ارزش به جای صادرات مصرف می شوند  را با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر مطرح کردند.

 

تعداد بازدید : ۲,۳۲۰