مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کرد:

سهم ۶۰ درصدی زنجیره پروپیلن از طرح‌های پیشران پتروشیمی

سهم ۶۰ درصدی زنجیره پروپیلن از طرح‌های پیشران پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰) ۰۹:۲۰

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی ۳.۵ میلیون تن به ظرفیت کشور اضافه می‌شود، گفت: از این میزان، ۲ میلیون تن، معادل ۶۰ درصد این طرح‌ها، مربوط به زنجیره پروپیلن است.

به گزارش نیپنا؛ حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، با تاکید بر اینکه طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی با هدف تامین نیاز صنایع داخلی و جلوگیری از وادرات انجام شده، افزود: در طرح‌های پیشران ۶ زنجیره تعریف شده که شامل ۳۳ طرح است.

وی ادامه داد: سال گذشته واردات ۱.۳ میلیارد دلار محصول پتروشیمی که در کشور تولید نمی‌شود را داشتیم که با اجرای این طرح‌ها حدود ۷۰ درصد از این واردات متوقف خواهد شد.

به گفته عباس زاده، وابستگی به واردات در برخی از محصولات پتروشیمی باعث می‌شود تا صنایع داخلی توسعه پیدا نکنند و شاهد خروج ارز از کشور باشیم.

وی مجموع ظرفیت تعریف شده در طرح‌های پیشران را ۳.۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها، ۳ میلیارد دلار است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: از ۳۳ طرح پیشران تعریف شده، برای ۲۰ طرح مجوز صادر شده است و ۱۰ طرح هم فعال شدند و مشغول کار کردن هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه، زنجیره پروپیلن بزرگترین زنجیره است، ادامه داد: از ۳۳ طرح تعریف شده، ۱۶ طرح مربوط به زنجیره پروپیلن است.

عباس زاده با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی ۳.۵ میلیون تن به ظرفیت کشور اضافه می‌شود، گفت: از این میزان، ۲ میلیون تن، معادل ۶۰ درصد این طرح‌ها، مربوط به زنجیره پروپیلن است.

وی میزان سرمایه‌گذاری لازم برای اجای طرح های پروپیلن را ۱.۸ میلیارد دلار عنوان کرد.

منبع:ایرنا

تعداد بازدید : ۲,۳۲۶