تولید محصولات جدید در طرح های پیشران صنعت پتروشیمی

تولید محصولات جدید در طرح های پیشران صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۱۳:۱۹

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین دستی گفت: با هدف تکمیل زنجیره ارزش مجموعه ای از طرح های پیشران با تمرکز بر توسعه صنایع تکمیلی تعریف شده است که اغلب محصولات تولیدی این طرح ها جدید خواهد بود.

محمد متقی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر نقش مهم صنایع پایین دستی پتروشیمی در تامین نیازهای برخی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از پیامدهای مهمی است که از طریق تامین خوراک ظرفیت های خالی نصب شده و توسعه محصولات جدید در بخش صنایع تکمیلی حاصل خواهد شد.

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین دستی ادامه داد: رشد و توسعه صنایع تکمیلی سبب ایجاد رونق در اقتصاد، اشتغال، توسعه صنعتی و توسعه منطقه ای در کشور خواهد شد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از تحقق طرح های جهش دوم و سوم با هدف تداوم توسعه هوشمند صنعت و تکمیل زنجیره ارزش، کاهش میزان واردات و تنوع بخشی سبد محصولات و حمایت صنایع پایین دستی طرح های پیشران را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» با همکاری وزارت صمت و نیز بخش خصوصی می تواند مسیر توسعه متوازن کشور را هموار کند، گفت: تامین نیاز داخلی از سوی مجتمع های پتروشیمی به عنوان اولویت اصلی همواره مورد توجه است و کمیته تخصصی پتروشیمی ستاد تامین بازار با پایش مستمر خود، نظارت مطلوبی بر روند تولید و عرضه محصولات مختلف پتروشیمی برای رفع نیاز صنایع پایین دستی دارد.

متقی تصریح کرد: همکاری و تعامل میان تمام ارکان صنعت سبب شکوفایی و نیز تحقق برنامه ریزی های انجام شده در راستای توسعه صنعت پتروشیمی خواهد شد و بدون تردید نقش هلدینگ ها و بخش خصوصی در این روند اثر بخش است.


تعداد بازدید : ۲,۷۳۴