ساخت پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گامی مهم برای توسعه اشتغال در غرب کشور

ساخت پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گامی مهم برای  توسعه اشتغال در غرب کشور
(چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹) ۱۲:۴۴

نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح احداث پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه یک اقدام بسیار مهم برای ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان است.

شهریار حیدری، نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در استان کرمانشاه که چندی پیش انجام شد گفت: این طرح بدون تردید یک اقدام بسیار مهم برای اشتغال پایدار در میان استان های غرب کشور به شمار می رود ودر صورت تکمیل زنجیره ارزش در سال های آتی شاهد ایجاد اشتغال های زیادی در استان کرمانشاه خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همواره به دنبال کارهای بزرگ و عام المنفعه برای مردم منطقه هستیم که با احداث این طرح شاهد تحول مهمی در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهیم بود و باید بر این نکته تاکید کرد که هدف دولت و مجلس ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری با استفاده از منابع منطقه است و این یک اتفاق بسیار مهم و بزرگ خواهد بود و زمینه ساز تحولی بزرگ در اقتصاد و صنعت غرب کشور است.

حیدری با تاکید بر ضرورت گسترش صنایع میان دستی و پایین‌دستی پتروشیمی، تصریح کرد: مجلس از توسعه متوازن صنعت پتروشیمی ایران حمایت می‌کند، زیرا پتروشیمی با تمام نقش مهمی که در رشد اقتصادی کشور بازی می‌کند می‌تواند به محور درآمدزایی و اشتغال‌زایی در ابعاد مختلف برای کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فراوانی در بخش های مختلف برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد که باید از آن با توجه به زیر ساخت های مطلوب موجود استفاده کرد ودر این راستا ساخت و توسعه پتروپالایشگاه و پتروشیمی‌ها وهمچنین تبدیل نفت خام به فرآورده های نهایی در راستای تکمیل زنجیره ارزش می‌تواند زمینه افزایش ارزآوری در کشور را فراهم کند.

به گزارش نیپنا ، عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب به عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپیلن از گازطبیعی در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار تن محصول نهایی پلی‌پروپیلن با فرمان معاون اول رئیس جمهوری 18 بهمن ماه آغاز شد.

طرح ۵۴۵ میلیون دلاری GTPP اسلام‌آباد غرب با هدف اجرای طرح‌های زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی، در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که برای ۴۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در دوران ساخت اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.


تعداد بازدید : ۴,۸۵۶