در رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی انجام می‌شود

واگذاری ساخت ۱۴ کاتالیست صنعت پتروشیمی به سازندگان داخلی

واگذاری ساخت ۱۴ کاتالیست صنعت پتروشیمی به سازندگان داخلی
(یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹) ۱۸:۲۵

مدیر اجرایی دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، از امضای ۱۴ قرارداد و تفاهم‌نامه بومی‌سازی انواع کاتالیست و موادشیمیایی مصرفی پتروشیمی‌ها در حاشیه این رویداد تخصصی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از ستاد خبری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، جواد گلی با اشاره به برگزاری این رویداد با مشارکت بیش از ۲۰۰ سازنده تجهیزات صنعت نفت، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع پتروشیمی، بانک‌ها و مؤسسه‌ها تأمین سرمایه گفت: این گردهمایی در نمایشگاهی به وسعت ۱۸ هزار مترمربع برگزار خواهد شد.

مدیر اجرایی دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با اعلام اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی فنی و تخصصی ایجاد فرصت‌های کاری و همکاری چندجانبه بین شرکت‌های پتروشیمی، بانک‌ها و سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی است، تصریح کرد: بر این اساس، در حاشیه برگزاری این رویداد، ۲۰ نشست تخصصی با محورهای طراحی، ساخت و تأمین کاتالیست و مواد شیمیایی، تجهیزات ثابت و دوار، برق و ابزار دقیق، توسعه فناوری‌های صنعت پتروشیمی، بیمه، نوآوری در الگوی زنجیره‌های تأمین مالی پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، معرفی داخلی‌سازی طرح‌های پتروشیمی تصفیه آب و پساب، فناوری‌های نوین در تجارت محصولات پتروشیمی، راهکارهای امضای قراردادهای ساخت داخل اقلام راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با تسهیل‌گری و حمایت پارک‌های فناوری برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین از امضای بیش از ۶۰ قرارداد و تفاهم‌نامه اجرایی در حاشیه برگزاری این رویداد تخصصی بین شرکت‌های تابع هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد و افزود: در این راستا، یکی از بزرگ‌ترین توافق‌نامه‌های کمپرسورسازی صنعت نفت و پتروشیمی با شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده ایرانی امضا خواهد شد. 

وی با اشاره به امضای یکی از بزرگ‌ترین توافق‌نامه‌های طراحی و ساخت انواع الکتروکمپرسورهای مورد نیاز صنایع گاز و پتروشیمی در حاشیه این رویداد با سازندگان ایرانی، اظهار کرد: با امضای این توافق‌نامه، زمینه ساخت دست کم ۳۸ دستگاه انواع توربوکمپرسور با سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

گلی با یادآوری اینکه در طول سال‌های گذشته، طرح‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی برای تأمین انواع توربوکمپرسور باید از کشورهای آلمان و فرانسه تجهیزات وارد می‌کردند، یادآور شد: پیام برگزاری دومین رویداد تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، تلاش برای خودباوری و خوداتکایی بیشتر به‌عنوان مهم‌ترین رکن توسعه صنعت است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین از امضای تفاهم‌نامه و قراردادهای دیگری با هدف طراحی و ساخت انواع تجهیزات، مبدل‌های حرارتی و کاتالیست‌ها خبر داد و اظهار کرد: در این گردهمایی، نخستین تفاهم‌نامه ساخت کاتالیست پیچیده و راهبردی «پالادیوم» مورد نیاز در زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات با سازندگان ایرانی امضا و در مجموع ۱۴ قرارداد و تفاهم‌نامه در حوزه کاتالیست‌سازی امضا می‌شود.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، ۲۷ تا ۲۹ بهمن ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود. آیین افتتاحیه این رویداد تخصصی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، مدیران عامل بانک‌های اقتصاد نوین، ملت، تجارت، صادرات و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۵