رایزن بازرگانی سفارت کشور افغانستان در ایران مطرح کرد:

شرکت‌های افغانستانی مشتریان خوب محصولات پتروشیمی ایران

شرکت‌های افغانستانی مشتریان خوب محصولات پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹) ۱۶:۲۴

رایزن بازرگانی سفارت کشور افغانستان در ایران با اشاره به اینکه شرکت های افغانستانی همواره یکی از مشتریان خوب محصولات پتروشیمی و ماشین آلات ایران بوده اند، گفت: روند واردات محصولات پلاستیکی و پتروشیمی ایران به این کشور صعودی است.

سعید سادات در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان این که محصولات پتروشیمی و پالایشی بخش عمده واردات افغانستان از ایران را در بر می‌گیرد به خبرنگار نیپنا، گفت: نمایشگاه ایران پلاست فرصت مناسبی را برای شرکت ها و فعالان عرصه پلاستیک و پتروشیمی افغانی فراهم می کند تا از نزدیک با تولیدکنندگان ایرانی و توانمندی آنها آشنا شوند.

رایزن بازرگانی سفارت کشور افغانستان در ایران گفت: سالانه 3 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی، ساختمانی و فرآورده‌های نفتی از ایران به افغانستان صادر می شود که در این میان روند واردات محصولات پلاستیکی و پتروشیمی به افغانستان رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه افغانستان در حال تبدیل شدن به یک کشور صنعتی در آینده نزدیک است، اظهار داشت: همان طور که می دانید محصولات پتروشیمی و به‌ویژه پلاستیک امروزه در تمامی کالاهای تولیدی وجود دارد؛ از این رو ما به شدت به همکاری با شرکت های تولیدی فعال در این زمینه نیاز داریم.

سادات به اهمیت ایجاد فرصت های مذاکره و همکاری که در حین برگزاری نمایشگاه ایران پلاست اشاره کرد و گفت: همان طور که وزیرنفت ایران در سخنرانی امروز خود اشاره کرد، شرکت های افغانستانی همواره یکی از مشتریان خوب شرکت های تولید محصولات پتروشیمی و ماشین آلات بوده اند.

رایزن بازرگانی سفارت کشور افغانستان در ایران با اشاره به اینکه واردات کود اوره یکی از موارد اصلی مذاکره شرکت های افغانی با ایرانی است، گفت: صنعت کشاورزی کشور ما به شدت نیاز به این محصول دارد.

تعداد بازدید : ۴,۳۲۸