روزآرام بورس

روزآرام بورس
(دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹) ۱۴:۰۸

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز 2708 واحد کاهش یافت، اما همین شاخص با معیار هم‌وزن 4580 واحد رشد کرده که نشان از بازگشت ثبات نسبی به بازار دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس اوراق بهادار تهران این روزها روزی آرام را سپری کرد و امروز در پایان معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز قبل گرچه 2708 واحد کاهش یافته و در نقطه یک میلیون و 436 هزار و 415 واحد ایستاد، اما شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن که بیشتر مورد توجه حرفه‌ای‌های بازار است امروز 4580 واحد رشد کرده و به رقم 452 هزار و 418 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم بورس تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 695 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 703 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز گر چه شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی فقط 0.19 درصد کاهش یافتند، اما شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 0.1 درصد افزایش داشته‌اند.

شاخص آزاد شناور تقریبا ثابت ماند و فقط 82 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.23 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.14 درصد کاهش یافت.

امروز شاخص کل به مدد فولاد خوزستان و گروه مپنا رشد کرد همچنین در طرف دیگر نمادهای شستا، ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و گل‌گهر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پر تراکنش امروز در بورس تهران شامل شستا، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، صنعتی باما، بانک تجارت، ملی مس ایران و سایپا بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 255 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 944 واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 360 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 733 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 510 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، بیمه پاسارگاد، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و بیمه تجارت نو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول و بانک دی بیشترین اثر کاهش در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پر تراکنش در فرابورس ایران شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی، کشت و صنعت خرمدره، توسعه مسیر برق گیلان، صنایع چوب خزر کاسپین و پتروشیمی ارومیه بوده‌اند.

تعداد بازدید : ۳,۶۲۳